Design – ei ainoastaan se, miltä palvelu näyttää, vaan miten se toimii.

Osaamisemme Design

”The design is not just what it looks like and feels like. The design is how it works.’’ 

Steve Jobs 

Käyttökokemus on verkkopalvelun käyttämisestä syntyvät tunne. Kun kokemus on positiivinen, saavutetaan parempia tuloksia. Käyttökokemuksen muodostumisessa kaikki vaikuttaa kaikkeen, mutta hyvä kokemus saavutetaan vain tuntemalla käyttäjien tarpeet ja toiveet.

Verkkopalvelun käyttökokemuksen (UX) muodostaa monet eri asiat, kuten palvelun sisältö, ulkonäkö ja teknisen toteutuksen soljuvuus. Yksi verkkopalveluprojektien jännittävimmistä ja konkreettisimmista työvaiheista on käyttöliittymän (user interface, UI) suunnittelu. Se on myös suurin käyttökokemukseen vaikuttava osatekijä.

Kokonaisvaltaista suunnittelua

Vaikka designin eri työvaiheet ovat erittäin merkittävässä roolissa verkkopalveluhankkeissa, ne eivät takaa onnistunutta lopputulosta. Verkkopalvelun käyttökokemukseen ja täten myös designiin vaikuttaa seuraavan listauksen lisäksi palvelumuotoilu ja sisältö. Kuten myös tekninen toteutus.

Käyttökokemus (UX)

Käyttökokemus on verkkopalvelun käyttämisestä syntyvä tunne. Kun kokemus on positiivinen, saavutetaan parempia tuloksia.

Lue lisää

Käyttöliittymä (UI)

Käyttöliittymäksi (user interface, UI) kutsutaan mitä tahansa rajapintaa, jonka avulla käyttäjä vuorovaikuttaa käyttämänsä verkkopalvelun kanssa. Alallamme käyttöliittymäsuunnitelmia kutsutaan usein layout-suunnitelmiksi.

Lue lisää

Design-prosessi

Kuinka erinomaisen käyttökokemuksen omaava verkkopalvelun layout-prototyyppi syntyy?

Lue lisää

Ryhdytäänkö töihin?

"*" näyttää pakolliset kentät

Nimetön

Kaikkia tietoja käsitellään tietosuojaselosteen mukaisesti.