Projekti lyhyesti
Yhdistimme yhdessä markkinointitoimisto N2:n kanssa Kauppakeskus Jumbon ja viihdekeskus Flamingon myös verkossa. Uuden verkkosivuston tärkein sisältö ovat liikkeet ja palvelut, joiden löytämiseen toteutimme monipuoliset listaukset ja suodatukset. Teimme projektissa myös intranetin kauppakeskuksen vuokralaisten käyttöön.
Verkkosivusto
Yhdistimme Jumbon ja Flamingon myös verkossa. Uuden verkkosivuston tärkein käyttäjäryhmä ovat asiakkaat, jotka etsivät etenkin kauppakeskuksen liikkeiden ja palveluiden tietoja.
Intranet
Liikkeiden edustajat päivittävät intranetin kautta verkkosivustolle liikkeiden tiedot, aukioloajat, lounaslistat ja tarjoukset. Tämä on verkkosivuston tärkein sisältö.
Värikäs ja käytettävä design
Markkinointitoimisto N2:n suunnittelema visuaalinen ilme on raikas ja värikäs. Toteuttamamme verkkosivuston käyttäminen on sujuvaa eri päätelaitteilla.
”Mitä tehtäis” -polku liikkeiden ja palveluiden hakuun
Teimme sivustolle liikkeiden ja palveluiden listauksen ja suodatuksen lisäksi ”Mitä tehtäis” -polun, joka tarjoaa ehdotuksia liikkeistä ja palveluista käyttäjän mieltymyksiin ja tarpeisiin perustuen.
Tavoitteet
- Jumbon ja Flamingon brändien luonteva yhdistäminen myös verkossa
- Liikkeiden ja palveluiden tietojen sujuva käyttö
- Hauska tapa omien mieltymysten mukaisten palveluiden ja liikkeiden löytämiseen
- Sujuvan käyttökokemuksen yhdistäminen rikkaaseen visuaaliseen ilmeeseen
- Suorituskykyinen ja tietoturvallinen tekninen ratkaisu
Keskeiset ratkaisut
- Värikäs ja rikas visuaalinen ilme
- Älykkäät liikkeiden ja palveluiden listaukset ja suodatukset
- ”Mitä tehtäis” -polku palveluiden ja liikkeiden löytämiseen
- Sovellusmaiset ratkaisut käyttöliittymässä sujuvan käytettävyyden varmistamiseksi
- Jatkuva ylläpito 24/7 ja jatkokehitys
Kiinnostuitko?
Lue eteenpäin ja tutustu tarkemmin onnistumisemme vaiheisiin tai ota yhteyttä.
Onnistuimme palvelumuotoilussa:
”Mitä tehtäis” -polku vastaa käyttäjien tarpeisiin
Jumbo-Flamingossa on yli 170 liikettä ja palvelua. Uudella verkkosivustolla näiden tiedot ja tarjoukset löytyvät helposti sekä älypuhelimella että tietokoneella selattaessa.
”Mitä tehtäis” -polku on hauska tapa tutustua Jumbo-Flamingon tarjontaan. Polun päässä on aina käyttäjän kertomiin mieltymyksiin ja tarpeisiin perustuva suositus liikkeistä ja palveluista. Vaihtoehtoisia lopputulemia on lukuisia ja niitä näytetään käyttäjälle sattumanvaraisessa järjestyksessä. Käyttäjä siis saa aina uusia hauskoja ehdotuksia.
Palvelumuotoilussa huomioitiin käyttäjien lisäksi huolellisesti myös verkkosivuston ylläpitäjät ja liikkeiden edustajat, jotka ylläpitävät verkkosivustolla liikkeiden tietoja.
Onnistuimme sisällöissä:
Liikkeiden edustajat vastaavat verkkosivuston tärkeimmästä sisällöstä
Kun sisältöjen ylläpito on sujuvaa, sisällöt ovat jatkuvasti ajantasalla ja palvelevat käyttäjiä parhaalla mahdollisella tavalla. Toteutimme sisältöjen hallintaan helppokäyttöisen WordPress-intranetin, jota liikkeiden edustajat käyttävät liikkeitä koskevan sisällön ylläpitämiseen.
Myymäläpäälliköt syöttävät verkkosivustolle liikkeidensä tiedot:
- Yleiset tiedot
- Kuva ja logo
- Aukioloajat
- Poikkeusaukioloajat
- Liikkeen kuvaus
- Sosiaalinen media
- Liikkeen lisätiedot
Ravintoloiden myymäpäälliköt voivat syöttää lounaslistoja esitettäväksi verkkopalvelussa. Lounaslistoja voi syöttää niin pitkälle tulevaisuuteen kuin halutaan, ja verkkopalvelussa esitetään kulloisenkin viikon lounaslista automaattisesti.
Tarjouksille myymäläpäälliköt syöttävät:
- tarjouksen kuva
- tarjouksen tarkempi kuvaus
- tarjouksen voimassaoloaika
Kun tarjous päättyy, poistetaan se verkkopalvelusta automaattisesti.
Verkkosivuston muidenkin sisältöjen hallinta tehdään helppokäyttöisellä WordPress-sisällönhallintatyökalulla. Toteutimme työkalun käyttökoulutuksen sekä Jumbo-Flamingon tiimille että liikkeiden edustajille ja tarjoamme käyttötuen.
Onnistuimme käyttöliittymän suunnittelussa:
Verkkosivusto toimii sujuvasti sekä älypuhelimilla että tietokoneilla
Käyttöliittymän kautta verkkosivuston käyttäjä vuorovaikuttaa käyttämänsä verkkosivuston kanssa. Hyvin suunniteltu ja huolellisesti toteutettu käyttöliittymä tekee verkkosivuston käyttämisestä sujuvaa.
Jumbo-Flamingon verkkosivusto on sujuva käyttää sekä älypuhelimilla että tietokoneella. Älypuhelinkäyttö korostuu etenkin paikan päällä, kun taas tietokoneella etsitään esimerkiksi aukioloaikoja ennen saapumista kauppakeskukseen.
Tärkeä osa käyttöliittymän suunnittelua oli myös ylläpitotyökalun suunnittelu intranetiin. Intranetin kautta verkkosivuston sisältöjä ylläpitävien liikkeiden edustajien määrä on suuri ja osaaminen vaihtelevaa. Siksi ylläpitotyökalun käytön tulee olla erityisen helppoa.
Onnistuimme visuaalisessa ilmeessä:
Jumbo-Flamingo on värikäs ja visuaalisesti rikas viihdekauppakeskus
Verkkopalvelun visuaalinen ilme värittää ja kuvittaa käyttöliittymän. Se on erityisen tärkeä mielikuvien ja verkkosivuston tunnelman kannalta. Parhaimmillaan ilme vaikuttaa positiivisesti myös verkkosivuston käytön sujuvuuteen.
Jumbo-Flamingo on värikäs ja visuaalisesti rikas paikan päällä ja verkossa. Verkkosivuston visuaalisen ilmeen suunnittelun teki markkinointitoimisto N2 ja me vastasimme toteutuksesta.
- Kampanjat nostetaan verkkosivustolla esiin isoilla visuaalisilla hero-nostoilla
- Painikkeet ovat isoja ja värikkäitä
- Meganavigaatio on visuaalisesti vahva ja helppo käyttää
- Liikkeiden kymmenet tarjoukset rikastavat visuaalista ilmettä entisestään
Onnistumme teknisessä toteutuksessa:
Verkkosivusto, opasnäytöt ja kartat pelaavat kaikki sujuvasti yhteen
Verkkosivusto on, intranet mukaan lukien, rakennettu WordPress-julkaisujärjestelmän päälle, jota myös käytetään sisältöjen ylläpitämisessä. Teknisessä toteutuksessa on huolellisesti huomioitu myös hakukoneoptimointi, tietoturva ja verkkosivuston suorituskyky.
Teimme projektissa tiivistä yhteistyötä kauppakeskuksen digitaalisista opasnäytöistä ja pohjakartoista vastaavan Praecomin kanssa. Opasnäytöt ja verkkosivusto on yhdistetty (integroitu) niin, että verkkosivuston sisältöjä voi käyttää myös opasnäyttöjen kautta. Vastaavasti kauppakeskuksen kartat ovat sujuvasti käytettävissä verkkosivuston kautta.
Onnistumme ylläpidossa ja jatkokehityksessä:
Huolehdimme verkkosivuston ja intranetin toiminnasta 24/7
Verkkosivuston ja intranetin ylläpito toteutetaan Huolenpitopalvelumme muodossa. Kuukausittain tehtävään ylläpitoon kuuluu WordPress-julkaisujärjestelmän ja sen ulkoisten laajennosten versio- ja tietoturvapäivitykset. Lisäksi palveluun sisältyy asiakastuki ja neuvonta sekä päivittäinen varmuuskopiointi.
Tietoa asiakkaasta
Jumbo-Flamingo on vuonna 1999 Vantaalle avautunut kauppakeskus, joka myynnin määrällä (€) mitattuna on Suomen suurin.
Kauppakeskuksessa on yhteensä noin 170 liikettä, kahvilaa ja ravintolaa. Lisäksi keskuksessa on vesipuisto, elokuvateatteri, keilahalli, kuntosali ja hotelli.
Kauppakeskuksen omistajiin kuuluvat Keskinäinen Työeläkevakuutusyhtiö Elo, Varma, Kesko ja HOK-Elanto.
Tiimimme
Annika Ryan
Digital Designer
Jani Martikainen
Head Developer
Tuomo Räisänen
Developer
Esimerkkejä töistämme
Toteutamme työksemme onnistuneita verkkopalveluita. Katso lisää esimerkkejä töistämme täältä.