Verkkosivut B2B-yrityksille: suunnittelemme ja toteutamme verkkosivuja, jotka edistävät liiketoimintaanne.
B2B-verkkosivuston tehtävä on kasvattaa liiketoimintaa. Me suunnittelemme ja toteutamme verkkosivuja, jotka tuottavat mitattavia tuloksia.
Millaiset on hyvät B2B-verkkosivut?
Strategia
Kuten liiketoiminnassa yleensä, myös verkkosivusto vaatii huolellisesti suunnitellun strategian. Verkkosivustrategiaan liittyy muun muassa:
- Nykytilan kartoitus
- Tavoitteiden määrittely
- Kohderyhmäanalyysi
- Kilpailija-analyysi
- Sisällön ja toimintojen määrittely
- Tekninen strategia
- Mittarit ja seuranta
Sisällöt
B2B-verkkosivuilla käytetyimmät sisällöt ovat lähes poikkeuksetta:
- Yhteystiedot
- Referenssit/asiakastarinat
- Tuotteet ja/tai palvelut
- Yritysesittely
Koska verkkosivun ensisijainen tarkoitus on tarjota käyttäjälle hänen etsimänsä sisältö, on näiden sisältöjen helppo löytyminen ja laatu ensiarvoisen tärkeää. Vasta kun käyttäjä on löytänyt etsimänsä, hänelle voidaan tarjota tutustuttavaksi myös muita sisältöjä.
Laadukkaan sisällön tuottamiseksi tarvitaan laadukkaat sisällönhallintatyökalut. Siksi käytämme WordPressiä valtaosassa hankkeistamme.
Brändi ja tunnelma
Käyttöliittymän kautta verkkosivun käyttäjä vuorovaikuttaa verkkosivun kanssa. Se tarkoittaa siis esimerkiksi eri sisältöjen järjestystä, valikkoja sekä painikkeiden ja muiden ohjauksien toteutustapaa. Kun käyttöliittymä on toimiva, verkkosivuston käyttäminen sujuu. Huonosti käytettävä verkkosivu ärsyttää, haittaa selaamista ja pilaa mielikuvan yrityksestä.
Verkkosivun visuaalinen ilme tehdään yrityksen graafisen ohjeiston tai muun vastaavan materiaalin pohjalta. Kun verkkosivu näyttää hyvältä, yritys näyttää hyvältä.
Tekniset ratkaisut
B2B-verkkosivustojen ei tyypillisesti tarvitse olla kovinkaan monimutkaisia tai toiminnallisia. Tämä tarkoittaa sitä, että B2B-verkkosivuprojektit eivät tyypillisesti myöskään maksa esimerkiksi yli 100 000 euroa.
Vaikka ratkaisut ovat simppeleitä, tulee ne suunnitella ja toteuttaa huolellisesti. Yleisimmin tekniseen toteutukseen kuluvasta ajasta pääosa kannattaa käyttää edellä mainittujen sisältöjen laadukkaan esittämisen mahdollistamiseksi.
Yrityksille tietoturva-, tietosuoja- ja saavutettavuusasiat ovat yhä tärkeämpiä. Laadukas tekninen toteutus varmistaa, että nämä huomioidaan.
Kävijämäärän kasvattaminen
Hyvälläkään verkkosivulla ei tee mitään, jos sillä ei ole käyttäjiä. Käyttäjien määrän (ja laadun) kasvattamiseen on erilaisia keinoja.
Ensimmäinen ratkaisu on hakukoneoptimointi. Selvitetään millaisilla hauilla ihmiset etsivät yrityksen liiketoimintaan, palveluihin ja tuotteisiin liittyviä sisältöjä. Tämän jälkeen tuotetaan näitä vastaavat laadukkaat sisällöt ja varmistetaan verkkosivun tekninen toimivuus hakukoneiden näkökulmasta.
Tämäkin sivu jolla nyt olet, on nimetty ”Verkkosivu B2B-yritykselle” siitä syystä, että ko. termiä käytetään, kun B2B-yritykset etsivät meidän kaltaistamme verkkosivukumppania.
Potentiaaliset B2B-asiakkaat tavoitetaan tehokkaasti myös digitaalisen markkinoinnin keinoin, eli esimerkiksi hakusanamainonnalla, verkkomainonnalla ja sosiaalisen median kautta.
Jos yrityksen sisällöllinen osaaminen ja resurssit ovat riittävät, voidaan verkkosivulle tuottaa asiantuntijasisältöjä. Tämä parantaa verkkosivun löydettävyyttä hakukoneissa. Sisältöjä voidaan myös tehokkaasti hyödyntää digitaalisessa markkinoinnissa.
Myynnillisyys
B2B-verkkosivuston ensisijainen tehtävä on edistää yrityksen liiketoimintaa.
Jos haluat verkkosivun käyttäjän tekevän jotain, kerro se hänelle. Käyttäjän ohjaaminen haluttuun toimintaan on keskeinen osa toimivaa B2B-verkkosivua. Toimintakehotteita (Call-To-Action) voi olla useita erilaisia:
- Lue lisää
- Katso referenssimme
- Ota yhteyttä
- Tilaa uutiskirjeemme
- Anna meille palautetta
- Jaa artikkelimme
- Tykkää meistä sosiaalisessa mediassa
- Vastaa kyselyymme
- Osta
Ujostelu käyttäjän ohjaamisessa on turhaa. Käyttäjä kyllä osaa itse päättää, haluaako hän reagoida toimintakehotteisiin.
B2B-verkkosivut Spotifyssä ja Youtubessa
Toimitusjohtajamme Aapo Mäki kävi keskustelemassa markkinointiguru Valtteri Tauben podcastissa B2B-verkkosivustoista. Podcast löytyy kuvan ja äänen kera seuraavista linkeistä:
Jutellaanko?

Aapo Mäki
CEO / Senior Service Designer

Mikko Erola
Account Director, Team Lead




















Miksi me?
B2B-verkkosivut: miksi valita meidät?
Verkkosivut ovat jokaisen B2B-yrityksen tärkein yksittäinen markkinointiviestinnän ja jopa myynnin kanava. Kumppanin huolellinen valinta on ensiaskel kohti onnistunutta verkkosivustoa.
Liiketoimintalähtöisyys
Verkkosivuston tehtävä on tuottaa tuloksia. Hieno design, laadukas tekninen toteutus tai monipuoliset toiminnallisuudet ovat keinoja ja työkaluja varsinaisen tavoitteenne saavuttamiseksi.
Asiakkaamme
Meihin luottavat Suomen suurimmat brändit, valtaosa suomalaisista järjestökentän toimijoista ja lukuisat julkiset toimijat. Suosittelemme myös teitä vähintään keskustelemaan kanssamme, kun pohditte kumppanivalintaanne.
Projektinjohto
Verkkosivuprojekti on ohjelmistoprojekti, jonka onnistuminen vaatii laadukasta projektimallia ja jämäkkää projektinjohtoa. Me hallitsemme projektin kaikki vaiheet aina muotoilusta ylläpitoon saakka siten, ettei teidän tarvitse potea epävarmuutta.
Laadukkaan projektijohdon tarpeet eivät lopu, kun palvelu julkaistaan. Selkeys, läpinäkyvyys ja yhdessä tekeminen jatkuu myös Huolenpidon aikana.
Design-osaaminen
Verkkosivusto on tärkein yksittäinen markkinointiviestinnän ja mahdollisesti jopa myynnin kanavanne. Me suunnittelemme verkkosivuja, jotka mullistavat ihmisten tavan vuorovaikuttaa brändinne kanssa.
Teknologia
Hyödynnämme useimmissa hankkeissa maailman suosituinta WordPress-julkaisujärjestelmää, sillä se tarjoaa asiakkaillemme ennennäkemättömät sisällönhallinnalliset mahdollisuudet. Noudatamme ohjelmistokehityksessä parhaita mahdollisia käytänteitä. Osaamisemme on laaja-alaista, joka tarkoittaa sitä, että esimerkiksi integraatioiden tai räätälöityjen toiminnallisuuksien toteuttaminen on meille arkipäivää.
Kumppaniajattelu
Me emme ajattele teitä projektina, vaan asiakkuutena, joka täytyy saada syvennettyä kumppanuudeksi. Meidän täytyy voida auttaa teitä saavuttamaan tavoitteenne.
Tyypilliset asiakassuhteemme alkavat, jatkuvat mutteivät lopu.
Olemme ihmisiä ja yksilöitä
Verkkosivusto on lopulta tiedostokaupalla ohjelmistokoodia. Se kuitenkin syntyy ihmisten – meidän ja teidän – yhteistyönä. Olemme kuulleet asiakkailtamme, että meidän kanssamme on mukava työskennellä. Toimivat henkilökemiat ovatkin yksi tärkeimmistä onnistumisen edellytyksistä, jota harva osaa etukäteen ajatella.
Tiesitkö?
Suomen WordPress-maailmassa laajalti tunnettu Vierityspalkki arvostaa meidät Suomen kokeneimmaksi WordPress-toimistoksi, WooCommerce-toimistoksi ja integraatioiden tekijäksi.
Tyytyväisyytenne ja liiketoiminnallinen menestyksenne ovat suurimmat motivaattorimme. Vain jos te menestytte, me voimme menestyä.
Meistä sanottua
Katri Viippola, CEO, Suomalainen työ
”Kyllä täytyy sanoa, että tämä on tähän astisen elämäni (aika monta vastaavaa kokonaisuutta on läpikäyty) onnistunein yhteistyö – ja kiitos siitä kuuluu suurimmilta osin juuri teille ammattilaisille. Supervahvaa, luotettavaa ja ammattitaitoista työtä.”
Eija Miehola, Markkinointipäällikkö, Retta Isännöinti
”Olen toiminut Inton kanssa niin Huoneistokeskuksen kuin tätä nykyä Retta Isännöinnin verkkopalvelun parissa. Täytyy sanoa, etten parempaa, inhimillisempää, mukavampaa, kokonaisvaltaisempaa ja kyvykkäämpää kumppania voisi toivoa.”
Marina Salenius, Liiketoimintajohtaja, Huoneistokeskus
”Lopputulos ylitti odotuksemme. Olemme onnekkaita kun olemme löytäneet kumppanin, jonka kanssa voimme jatkaa sivuston kehitystyötä jatkossakin.”
Cecilia Fagerholm, Digital Marketing Specialist, World Vision Suomi
”Verkkosivuprojekti pysyi hienosti aikataulussa ja koko projektin aikana Into-Digitalin reagointi ja toiminta oli ripeää ja tehokasta. Verkkosivut ovat nyt juuri sellaiset kuin toivoimme. Projekti antoi meille täyden luottamuksen jatkaa verkkosivujen kehitystä Into-Digitalin kanssa myös tulevaisuudessa.”
Teemu Hakoniemi, Viestinnän asiantuntija, Solidaarisuussäätiö
”Inton go-get-done-asenne, läpinäkyvyys ja proaktiivinen ote helpottivat siirtymistä –– siirron aikana minun ei tarvinnut stressata tai vaivata päätäni siirron etenemisellä tai onnistumisella.”
Maria Aksela, Markkinointi- ja brändijohtaja, LämpöYkkönen
”Uusi verkkopalvelumme ja sen viimeisen teknologian mukainen verkkokauppamme on upea. Tämä oli ilo toteuttaa yhdessä Into-Digitalin tiimin kanssa.”
Antti Ruohomäki, Kehityspäällikkö, Nuorten Yrittäjyys ja Talous NYT ry
”Yhteistyö sujui ja sujuu yhä edelleenkin hyvin. Uuden sovelluskehittäjän valinta tietysti aina jännittää, mutta kokemus Intosta on ollut pelkästään positiivinen. Keskustelu ja kommunikointi projektitiimin kanssa on ollut alusta asti helppoa ja luontevaa, ja olemme saaneet omien näkemystemme tueksi sopivissa määrin sekä tukea että haastamista. Huolellinen suunnitteluvaiheen panostaminen on auttanut ohittamaan yhden jos toisenkin sudenkuopan matkan varrella. Ennen kaikkea projektitiimin rento ja hyvä henki ovat tukeneet työskentelyä ja keskusteluyhteyttä. Eikä huumoriltakaan olla vältytty.”
Kaisa Väkiparta, Viestintäpäällikkö, Lääkärit Ilman Rajoja
”Vakuutuimme Inton sitoutuneisuudesta jo myyntivaiheessa. Projektin aikana kävi ilmi, että teimme oikean valinnan. Uusi verkkopalvelu täyttää tarpeemme juuri, kuten toivoimme. On ilo jatkaa töitä yhdessä Inton ammattilaisten kanssa.”
Ota yhteyttä
Herääkö kysymyksiä tai kiinnostus? Jos, olemme vain klikkauksen päässä.
Osaamisemme
B2B-verkkosivut: mitä osaamista tarvitaan?
B2B-verkkosivujen laadukas toteutus vaatii monipuolista osaamista. Meiltä löytyy se kaikki.
Strategia
Digitaalinen bisnesstrategia
Sisältöstrategia
CX
Muotoilu
Palvelumuotoilu
Työpajat
Käyttäjäanalyysit
Data
Kyselyt ja tutkimukset
UX
UI
Dev
Ohjelmistokehitys
WordPress
Headless
Integraatiot
Huolenpito
Data
Mittaussuunnitelmat
Implementointi
Raportointi
Analyysit