Green Planet Astronauts myy maailman parhaat lasten planeettaystävälliset luomuruoat kotiin toimitettuna. Lienee siis sanomattakin selvää, että verkkokauppa toimii keskeisessä roolissa osana GPA:n liiketoimintastrategiaa. Vastasimme heidän verkkokauppansa käyttöliittymän uudistuksesta kokonaisuudessaan.
Strategia
Kevään 2022 aikana käynnistetty tiivis yhteistyö konkretisoitui uudistetun käyttöliittymän ja ostoputken julkaisuun kesällä, kun tuore greenplanetastronauts.com näki päivänvalon.
Uudistuksessa keskityttiin käyttökokemuksen parantamiseen läpikotaisin. Eritoten aikaa ja energiaa käytettiin asiakkaan verkkomyyntistrategian keskeiseen erottautumistekijään eli ostoputkeen, jossa käyttäjä voi itse rakennella tilauksensa juuri jälkikasvulleen soveltuvaksi. Käyttäjä voi myös päättää, tekeekö kertatilauksen vai jatkuvan tilauksen. Myös tilauksen pituutta ja toimitussykliä on helppo säädellä käyttäjän toimesta.
’’Mielestäni hanke on hyvä esimerkki siitä, että myös jaetulla vastuulla on mahdollista saada erinomaisia tuloksia aikaan. Tässä tapauksessa onni ja ilo oli se, että asiakkaan yhteyshenkilömme Niko Pehkonen sattuu olemaan aivan äärimmäisen älykäs verkkokauppamyynnin ammattilainen. Hän kykeni toimimaan loistavana pallotteluseinänä asiantuntijoillemme Ernestille ja Janille – lopputulos kertonee yhteistyön hedelmällisyydestä kaiken tarpeellisen.’’
Aapo Mäki, CEO
Luova idea
Kuten verkkopalveluissa yleensä, luova idea juontaa juurensa vahvasti asiakkaan brändi-ilmeen jalkauttamisesta laadukkaan käyttökokemuksen tarjoavaksi käyttöliittymäksi.
Green Planet Astronautsin värikäs ja leikkisä, lapsenomainen ilme mahdollisti sen, että verkkopalvelu ja sen ostoputki saatiin tuntumaan osin jopa pelilliseltä. Se houkuttelee ostamaan.
”Yhteistyö Inton kanssa on sujunut erinomaisesti. Heillä on paljon osaamista, jota pääse hyödyntämään suoraan ilman ylimääräistä byrokratiaa. Saatiin yhdessä nopeasti MVP ulos, jota lähdettiin sen jälkeen optimoimaan datalähtöisellä testaamisella. Uudistukset ovat olleet kriittinen osa meidän tämän vuoden voimakkaassa DTC-kasvussa.”
Niko Pehkonen, Head of eCommerce, Green Planet Astronauts
Tulokset puhuvat puolestaan
+500%
DTC-kuukausimyynti (direct to customer).
+307%
Jatkuvien kuukausitilaajien määrä.
Budjetti
Uudistuksen budjetti oli alle 40 000,00€ (alv. 0%)
Jani Martikainen
Head Developer
Ernesti Niemi
Senior Digital Designer
Miikka Mäkelä
Developer
Jätä tarjouspyyntö.
Vastaamme tarjouspyyntöihin pikaisesti, laadukkaasti ja perusteellisesti. Osaamme. Innostumme. Onnistumme.