Hyppää sisältöön

Jumbo.fi

Suomen suurimman kauppakeskuksen Jumbon uusi verkkosivusto ja intranet

Asiakas

Jumbo

Toimituksen sisältö

  • Design
  • Huolenpito
  • Integraatiot
  • Intranet
  • Ohjelmistokehitys
  • Palvelumuotoilu
  • Saavutettavuus
  • Strategia
  • WordPress

Kauppakeskus Jumbo ja viihdekeskus Flamingo yhdistyivät Jumboksi. Suunnittelimme ja toteutimme Jumbolle uuden verkkosivuston ja intranetin. Palvelukokonaisuuden tehtävä on toimia Jumbon tärkeimpänä yksittäisenä markkinointiviestinnän ja tiedonvälityksen kanavana.

Analytiikan mukaan Jumbon verkko­sivuston käytöstä yli 80% tehdään äly­puhelimella. Käyttö­liittymän suunnittelu tehtiin siksi mobile first -suunnittelu­periaatteella.

Projekti lyhyesti

WordPressillä ja sen Gutenberg-editorilla toteutettu verkkopalvelu tarjoaa Jumbolle monipuoliset työkalut esimerkiksi kampanjatarpeisiin.

  1. Verkkosivusto

    Yhdistimme Jumbon ja Flamingon myös verkossa. Uuden verkkosivuston tärkein käyttäjäryhmä ovat asiakkaat, jotka etsivät sivustolta ensisijaisesti kauppakeskuksen liikkeiden ja palveluiden tietoja.

  2. Intranet

    Liikkeiden edustajat päivittävät intranet-työkalujen avulla Jumbo.fi-verkkosivustolle muun muassa liikkeidensä perustiedot, aukioloajat, lounaslistat ja tarjoukset.

  3. Design

    Markkinointitoimisto N2:n suunnittelema Jumbon uusi visuaalinen ilme on raikas ja värikäs. Me suunnittelimme ja toteutimme käyttäjäystävällisen käyttöliittymän, joka välittää brändin tunnelmaa helposti lähestyttävällä ja helppokäyttöisellä tavalla.

  4. Mitä tehtäis?

    Toteutimme liikkeiden ja palveluiden hakutoimintojen lisäksi lisäksi palveluun ”Mitä tehtäis”-polun, joka tarjoaa käyttäjälle ehdotuksia liikkeistä ja palveluista käyttäjän mieltymyksiin ja tarpeisiin perustuen.

  5. Integraatiot

    Teimme projektissa tiivistä yhteistyötä kauppakeskuksen digitaalisista opasnäytöistä ja pohjakartoista vastaavan Praecomin kanssa. Opasnäytöt ja verkkosivusto on integroitu niin, että verkkosivuston sisältöjä voi kuluttaa kauppakeskuksessa opasnäyttöjen ja kosketusruutujen välityksellä. Vastaavasti kauppakeskuksen kartat ovat sujuvasti käytettävissä myös verkkosivuston kautta.

  6. Huolenpito

    Verkkosivuston ja intranetin ylläpito toteutetaan Huolenpito-palvelumme muodossa. Kuukausittain tehtävään ylläpitoon kuuluu WordPress-julkaisujärjestelmän ja sen ulkoisten laajennosten versio- ja tietoturvapäivitykset. Lisäksi palveluun sisältyy asiakastuki ja neuvonta sekä päivittäinen varmuuskopiointi.

Tiimimme

  1. Strategia ja muotoilu

    Aapo Mäki

    Mikko Erola

  2. Design

    Annika Ryan

  3. Ohjelmistokehitys

    Jani Martikainen

    Tuomo Räisänen

  4. Projektinjohto

    Mikko Erola

  5. Huolenpito

    Josefiina Leppinen

    Miikka Mäkelä

    Laura Pekkanen