Hyppää sisältöön

Meks.fi

Keskisuomalaisen markkinoinnin palvelukanava Meksin uusi verkkosivusto tukee mediamyynnin liiketoiminnan kasvua

Meksin kuvituskuva: Nainen katsoo puhelinta

Asiakas

Mediakonserni Keskisuomalainen

Toimituksen sisältö

  • Data ja analytiikka
  • Design
  • Huolenpito
  • Integraatiot
  • Ohjelmistokehitys
  • Palvelumuotoilu
  • Saavutettavuus
  • Strategia
  • WordPress

Meks on Mediakonserni Keskisuomalaisen markkinoinnin palvelukanava. Konsernin vahvat mediabrändit ovat mainostajalle erinomainen kosketuspinta paikallisesti sekä valtakunnallisesti. Suunnittelimme ja toteutimme heille verkkosivuston, jonka ensisijainen tarkoitus on brändimielikuvan rakentamisen lisäksi kasvattaa mediamyynnin liiketoimintaa.

Verkko­palvelun tarkoitus on rakentaa brändi­mielikuvaa, parantaa asiakas­kokemusta, löytyä haku­koneista ja toimia työkaluna niin potentiaali­sille asiakkaille, ammatti­ostajille kuin Meksin myyjillekkin. Palvelun ensi­sijainen pyrkimys on kuitenkin kasvattaa Keski­suomalaisen media­myynti­liike­toimintaa.

Meksin tarjonta käyttölliittymässä.

Mitä teimme?

Toteutimme uudistuksen kokonais­valtaisesti. Yhteisten määrittely- ja muotoilu­työpajojen, käyttö­kokemuksen ja käyttö­liittymän suunnittelun, ohjelmisto­kehityksen, integraatioiden toteutuksen sekä testausten tuloksena syntyi moni­puolinen, näyttävä ja luotettava verkkosivusto. Palvelu on toteutettu WordPress-julkaisujärjestelmällä.

Lukuisia kohderyhmiä

Verkkosivuston tarkoitus on palvella Meksin monipuolisia kohderyhmiä:

  • Pienyrittäjät
  • Yrittäjät
  • Keskisuurten yritysten edustajat
  • Suurten yritysten edustajat
  • Mediatoimistot (ammattiostajat)
  • Potentiaaliset työntekijät
  • Media
  • Oma henkilöstö

Kaikki ratkaisut suunniteltiin ja toteutettiin palvelemaan näitä kohderyhmiä.

Tuotehaku

Verkkopalvelun tärkein yksittäinen toiminnallisuus on tuote­listaus, -suodatus ja -haku. Tuote­tiedot tuodaan asiakkaan CRM-järjestelmästä Salesforcesta. Yhteyden­otot puolestaan viedään verkko­sivustolta Salesforceen myyjien käsiteltäväksi. Integraatio on siis kahden­suuntainen.

Sisältö

Verkkosivustolla esitetään sisältöä monipuolisesti. Palveluun toteutettiin seuraavat räätälöidyt sisältötyypit:

  • Tuotteet
  • Sivut
  • Artikkelit
  • Asiakastarinat
  • Kampanjat
  • Yhteystiedot

Näiden sisältötyyppien sisältöjen (tekstit, kuvat, videot, ohjaukset, yms.) esittämiseen suunniteltiin yli kymmenen räätälöityä sisältölohkoa.

Huolenpito

Julkaisun jälkeen pidämme palvelusta huolta. Samalla tutkimme tavoitteiden toteutumista kattavan analytiikka­seurantamme avulla. Palvelun toimivuutta, käyttäjien käyttäytymistä ja konversioita seurataan ja analysoidaan. Palvelua kehitetään datan avulla yhä onnistuvammaksi.

Kuvituskuva mobiilikäyttöliittymistä.
Kuvituskuva: Nainen kuuntelee audiota bussissa.

Tiimimme

  1. Strategia ja muotoilu

    Emilia Pulkkinen

    Mikko Erola

  2. Design

    Emilia Pulkkinen

  3. Ohjelmistokehitys

    Janne Hyyryläinen

    Jani Martikainen

    Tuomo Räisänen

    Lauri Salminen

  4. Projektinjohto ja asiakkuus

    Mikko Erola