Meks.fi
Keskisuomalaisen markkinoinnin palvelukanava Meksin uusi verkkosivusto tukee mediamyynnin liiketoiminnan kasvua

Asiakas
Mediakonserni Keskisuomalainen
Vieraile
Toimituksen sisältö
- Data ja analytiikka
- Design
- Huolenpito
- Integraatiot
- Ohjelmistokehitys
- Palvelumuotoilu
- Saavutettavuus
- Strategia
- WordPress
Meks on Mediakonserni Keskisuomalaisen markkinoinnin palvelukanava. Konsernin vahvat mediabrändit ovat mainostajalle erinomainen kosketuspinta paikallisesti sekä valtakunnallisesti. Suunnittelimme ja toteutimme heille verkkosivuston, jonka ensisijainen tarkoitus on brändimielikuvan rakentamisen lisäksi kasvattaa mediamyynnin liiketoimintaa.



Verkkopalvelun tarkoitus on rakentaa brändimielikuvaa, parantaa asiakaskokemusta, löytyä hakukoneista ja toimia työkaluna niin potentiaalisille asiakkaille, ammattiostajille kuin Meksin myyjillekkin. Palvelun ensisijainen pyrkimys on kuitenkin kasvattaa Keskisuomalaisen mediamyyntiliiketoimintaa.




Mitä teimme?
Toteutimme uudistuksen kokonaisvaltaisesti. Yhteisten määrittely- ja muotoilutyöpajojen, käyttökokemuksen ja käyttöliittymän suunnittelun, ohjelmistokehityksen, integraatioiden toteutuksen sekä testausten tuloksena syntyi monipuolinen, näyttävä ja luotettava verkkosivusto. Palvelu on toteutettu WordPress-julkaisujärjestelmällä.
Lukuisia kohderyhmiä
Verkkosivuston tarkoitus on palvella Meksin monipuolisia kohderyhmiä:
- Pienyrittäjät
- Yrittäjät
- Keskisuurten yritysten edustajat
- Suurten yritysten edustajat
- Mediatoimistot (ammattiostajat)
- Potentiaaliset työntekijät
- Media
- Oma henkilöstö
Kaikki ratkaisut suunniteltiin ja toteutettiin palvelemaan näitä kohderyhmiä.
Tuotehaku
Verkkopalvelun tärkein yksittäinen toiminnallisuus on tuotelistaus, -suodatus ja -haku. Tuotetiedot tuodaan asiakkaan CRM-järjestelmästä Salesforcesta. Yhteydenotot puolestaan viedään verkkosivustolta Salesforceen myyjien käsiteltäväksi. Integraatio on siis kahdensuuntainen.
Sisältö
Verkkosivustolla esitetään sisältöä monipuolisesti. Palveluun toteutettiin seuraavat räätälöidyt sisältötyypit:
- Tuotteet
- Sivut
- Artikkelit
- Asiakastarinat
- Kampanjat
- Yhteystiedot
Näiden sisältötyyppien sisältöjen (tekstit, kuvat, videot, ohjaukset, yms.) esittämiseen suunniteltiin yli kymmenen räätälöityä sisältölohkoa.
Huolenpito
Julkaisun jälkeen pidämme palvelusta huolta. Samalla tutkimme tavoitteiden toteutumista kattavan analytiikkaseurantamme avulla. Palvelun toimivuutta, käyttäjien käyttäytymistä ja konversioita seurataan ja analysoidaan. Palvelua kehitetään datan avulla yhä onnistuvammaksi.


Tiimimme
Strategia ja muotoilu
Emilia Pulkkinen
Mikko Erola
Design
Emilia Pulkkinen
Ohjelmistokehitys
Janne Hyyryläinen
Jani Martikainen
Tuomo Räisänen
Lauri Salminen
Projektinjohto ja asiakkuus
Mikko Erola