Huoneistokeskus.fi
Huoneistokeskuksen digitaalinen kotipesä palvelemaan asunnon ostajia ja myyjiä
Asiakas
Huoneistokeskus
Vieraile
Toimituksen sisältö
- Design
- Huolenpito
- Integraatiot
- Ohjelmistokehitys
- Palvelumuotoilu
- Sisältö
- Strategia
- WordPress
Työskentelemme Huoneistokeskuksen kanssa tarkoituksenamme edistää organisaation digitaalista asiakaskokemusta. Toteuttamamme ja ylläpitämämme verkkopalvelu palvelee kattavasti Huoneistokeskuksen eri kohderyhmiä: asuntojen ostajia ja myyjiä sekä yritysasiakkaita. Tavoitteemme on rakentaa kilpailuetua keskeisiin kilpailijoihin nähden ja kasvattaa Huoneistokeskuksen liiketoimintaa.
Kuluttajien täytyy löytää haluamansa helposti ja nopeasti. Tyypillisesti käyttö tapahtuu mobiililaitteella, joten palvelu suunniteltiin mobile first -periaatteella.
Mitä teimme?
Toteutimme uudistuksen kokonaisvaltaisesti. Yhteisten määrittely- ja muotoilutyöpajojen, käyttökokemuksen ja käyttöliittymän suunnittelun, ohjelmistokehityksen, integraatioiden toteutuksen sekä testausten jälkeen julkaisimme Suomen parhaimman kiinteistövälityksen verkkopalvelun.
Julkaisun jälkeen olemme pitäneet palvelusta huolta. Samalla tutkimme tavoitteiden toteutumista kattavan analytiikkaseurantamme avustuksella. Palvelun toimivuutta, käyttäjien käyttäytymistä ja konversioita seurataan ja analysoidaan. Palvelua kehitetään datan avulla yhä onnistuvammaksi.
”Lopputulos ylitti odotuksemme. Olemme onnekkaita kun olemme löytäneet kumppanin, jonka kanssa voimme jatkaa sivuston kehitystyötä jatkossakin.”
Marina Salenius, Liiketoimintajohtaja, Huoneistokeskus
Järkälemäinen verkkosivusto on toteutettu WordPress-julkaisujärjestelmällä. Se pitää sisällään lukuisia räätälöityjä sisältötyyppejä, kymmeniä sisältölohkoja, monipuolisia toiminnallisuuksia ja räätälöidyt hakutoiminnallisuudet:
- Kohdehaku
- Toimipistehaku
- Välittäjähaku
Huoneistokeskus hallitsee tuhansien myynnissä olevien kohteiden sekä toimipisteiden ja välittäjien tietoja muissa järjestelmissään. Tämä data tuodaan verkkopalveluun saumattomasti integraatioiden välityksellä. Toiseen suuntaan verkkopalvelusta viedään esimerkiksi yhteydenottojen tiedot suoraan välittäjille.
Ratkaisuita eri käyttäjäryhmille
Palvelun ensisijaiset kohderyhmät ovat asunnon ostajat ja myyjät. Lisäksi verkkopalvelua käyttävät yritykset sekä Huoneistokeskuksen oma henkilöstö, ensisijassa välittäjät.
Asunnon ostajia palvellaan laadukkaalla sisällöllä, kuten asunnonostajan oppaalla. Kun käyttäjä lopulta päättää etsiä Huoneistokeskuksen myytäviä kohteita, palvelee kohdehaku intuitiivisesti. Myytävät kohteet esitellään näyttävästi ja selkeästi.
Kun käyttäjä päättää jättää yhteydenottopyynnön, ovat välittäjän yhteystiedot ja myös yhteydenottolomake heti saatavilla. Tieto lomakkeella lähetetystä yhteydenotosta lähetetään välittäjälle heti. Tiedon kulkeminen siis on saumatonta ja välittäjät pystyvät nopeasti reagoimaan potentiaalisten asiakkaiden kyselyihin.
Asunnon myyjille verkkopalvelusta löytyy välittäjähaku, toimipistehaku, hintatesti ja sähköinen ajanvarauskalenteri. Tarkoituksena on madaltaa yhteydenoton kynnystä ja auttaa asiakasta jo ennen yhteydenottoa.
Verkkopalvelun tarkoituksena on luoda asunnon myyjälle tunne siitä, että Huoneistokeskuksen kanssa myynti hoituu sujuvasti. Avainasioita ovat nykyaikaisuus ja luotettavuus asuntojen välittämisessä ja asiakkaasta huolehtimisessa.
”Inton ammattilaiset osasivat haastaa ja opastaa meitä sopivassa suhteessa, jolloin syntyi sivusto, joka huomioi niin kuluttaja- kuin liiketoimintatarpeet.”
Eija Miehola, Markkinointipäällikkö, Huoneistokeskus
Tiimimme
Strategia ja muotoilu
Aapo Mäki
Design
Ernesti Niemi
Ohjelmistokehitys
Antti Lassila
Jutta Kalli
Projektinjohto
Aapo Mäki
Huolenpito
Josefiina Leppinen
Miikka Mäkelä
Pekka Suopellonmäki