Hyppää sisältöön

Harviagroup.com

Harvia Group – Uusi konsernisivusto vahvistamaan sijoittajaviestintää ja brändiä

Asiakas

Harvia Group

Toimituksen sisältö

  • Design
  • Huolenpito
  • Integraatiot
  • Ohjelmistokehitys
  • Strategia
  • WordPress

Harvia Group on maailman johtava saunatuotteiden valmistaja, jonka alle kuuluu viisi brändiä: Harvia, EOS, Kirami, Almost Heaven Saunas ja Thermasol. Yhtiö on listattuna Nasdaq Helsinki -pörssissä, ja sijoittajaviestintä on konsernin viestinnän kannalta keskeinen osa-alue. Vastasimme uuden sivuston käyttökokemussuunnittelusta ja teknisestä toteutuksesta.

Toteutimme Harvia Groupille modernin sivuston, joka toimii luotettavana tiedonlähteenä sijoittajille ja kokoaa konsernin brändit yhdeksi selkeäksi kokonaisuudeksi. Uudistus vahvistaa Harvian digitaalista näkyvyyttä, brändimielikuvaa ja uskottavuutta globaaleilla markkinoilla.

Projekti lyhyesti

Lähtötilanne ja tavoitteet

Harvian vanha konsernisivusto oli jäänyt ajastaan jälkeen sekä visuaalisesti että toiminnallisuuksiltaan.

Erityisesti sijoittajille suunnattu sisältö kaipasi rakenteellista uudistusta. Pörssiyhtiönä Harvialla on vastuu tarjota reaaliaikainen ja luotettava tieto muun muassa osakkeen tilanteesta ja pörssitiedotteista, mutta yhtiö halusi myös parantaa tiedon löydettävyyttä ja työkaluja sekä sijoittajille että yhtiöstä kiinnostuneille.

Uuden sivuston tavoitteena on tuoda yhteen konsernin sijoittajaviestintä ja sen viisi brändiä selkeäksi kokonaisuudeksi, sekä tukea Harvian globaalia brändiä ja vahvistaa sen asemaa markkinajohtajana.

Tekninen laatu takaa tuloksellisen palvelun

Harvia Groupin verkkosivuston uudistus tapahtui yhdessä meidän, Harvian sekä heidän viestintätoimistokumppanin kanssa.

Me vastasimme palvelun käyttökokemuksen suunnittelusta sekä teknisestä toteutuksesta, viestintätoimisto visuaalisesta yleisilmeestä ja sisällöistä. Onnistuneen yhteistyön lopputulos on tasapainoinen, brändiä ilmentävä ja teknisesti toimiva kokonaisuus.

Palvelu rakennettiin WordPressin päälle, ja sen modulaarinen rakenne mahdollistaa ketterän jatkokehityksen. Sivusto toteutettiin responsiiviseksi ja saavutettavaksi. Myös hakukoneoptimointiin panostettiin, jotta konsernin sisältö löytyy ja tavoittaa oikeat kohderyhmät.

Ajantasainen tieto sijoittajille

Oleellista sisältöä ovat etenkin sijoittajasisällöt, kuten osaketiedot, liikevaihtoluvut ja pörssitiedotteet. Sivuston sisältörakenne ja sisällön erilaiset esitystavat suunniteltiin siten, että nämä korostuvat ja niitä voidaan hyödyntää joustavasti eri puolilla sivustoa.

Integraatiot varmistavat, että tiedot päivittyvät sivustolle reaaliaikaisesti ja kaksikielisesti.

Vahvempi työnantajamielikuva

Verkkosivustolla halutaan myös vahvistaa Harvian työnantajamielikuvaa. Rekrytointi on konsernille tärkeä osa-alue, ja siksi palveluun rakennettiin selkeät käyttäjäpolut avoimiin positioihin tutustumiseksi.

Uudistuksen myötä Harvia pystyy myös esittelemään yrityskulttuuria ja arvoja aiempaa vakuuttavammin ja houkuttelemaan osaajia globaaleille markkinoille.

Kansainvälinen yleisö

Harvia toimii yli markkinarajojen, joten myös verkkosivuston suunnittelussa tuli ottaa huomioon kansainvälinen näkökulma.

Laaja kaksikielinen sisältö ja brändin elämyksellinen visuaalisuus varmistavat, että konsernin tarina välittyy vakuuttavasti sekä kotimaiselle että kansainväliselle yleisölle. Suomeksi ja englanniksi.

Yhteistyömme sujui jouhevasti

Projekti vietiin läpi sujuvassa yhteistyössä. Me esittelimme työpajoissa ehdotuksiamme käyttöliittymästä, ja Harvian tiimi kommentoi näitä järjestelmällisesti. Näin varmistimme, että projekti eteni sovitussa aikataulussa ja lopputulos vastasi täsmällisesti Harvian toiveita.

Huolenpitoa ja jatkuvaa kehittämistä

Julkaisun jälkeen palvelu siirtyi meidän Huolenpitotiimin vastuulle. Tiimimme huolehtii sivuston teknisestä varmuudesta, sisällönhallinnan toimivuudesta ja jatkokehityksestä. Näin sivusto vastaa jatkossakin Harvian sijoittajien, työnhakijoiden ja muiden sidosryhmien tarpeisiin.

Tiimi

  1. Strategia ja muotoilu

    Mikko Erola

    Ernesti Niemi

  2. Design

    Ernesti Niemi

    Emilia Pulkkinen

  3. Ohjelmistokehitys

    Jani Hiekka

    Tuomo Räisänen

  4. Projektinjohto

    Mikko Erola

  5. Huolenpito

    Josefiina Leppinen

    Miikka Mäkelä

    Pekka Suopellonmäki