Hyppää sisältöön

Fida.fi

Fidan uuden verkkosivuston tavoitteena on vahvistaa järjestön avustus- ja lähetystyön edellytyksiä

Asiakas

Fida

Toimituksen sisältö

  • Data ja analytiikka
  • Design
  • Huolenpito
  • Integraatiot
  • Ohjelmistokehitys
  • Palvelumuotoilu
  • Saavutettavuus
  • Sisältö
  • Strategia
  • WordPress

Fida on suomalainen lähetys- ja kehitysyhteistyöjärjestö, jolla on Suomen suurimpiin kuuluva secondhand-ketju. Fida toimii 50 maassa yhdessä paikallisten kirkkojen ja järjestöjen kanssa. Suomessa Fida tunnetaan 22 myymälän Fida secondhand -ketjusta, joka tukee käytettyjen vaatteiden ja tavaroiden myynnillä järjestön kansainvälistä toimintaa. Me suunnittelimme ja toteutimme Fidan uuden verkkopalvelun, joka yhdistää niin globaalit kuin paikalliset toiminnot.

Fidan verkko­sivuston tärkeimpiä tehtäviä ovat Fida seconhand -ketjun liike­toiminnan edistäminen ja avustus­työhön liittyvien lahjoi­­tusten määrän kasvat­ta­minen. Lisäksi verkko­­sivusto toimii järjestön tärkeim­pänä markki­nointi­­viestinnän ja tiedon­­välityk­sen kana­vana.

Mitä teimme?

Kahdesta sivustosta yksi

Uudistuksessa yhden fida.fi-sivuston sisälle yhdistettiin niin Secondhand-liiketoiminnan sisällöt kuin globaalin avustustyön sisällöt ja toiminnallisuudet. Laaja WordPress-verkkopalvelu pitää täten sisällään muun muassa:

  • Räätälöidyt kerta- ja kuukausilahjoitustoiminnot
  • Myymälähaun ja -kartan
  • Missä työskentelemme -karttatoiminnallisuudet
  • Lukuisia räätälöityjä sisältötyyppejä
  • Kymmeniä monipuolisia sisältölohkoja
  • Maksurajapinta- ja Salesforce-integraatiot

”Aiemmin Fidalla oli kaksi erillistä verkko­palvelua. Uuden strategiamme mukai­sesti halu­simme yhdistää ne, jotta myös myymälöidemme asiakkaat tietävät, että heidän ostoksensa ja lahjoi­tuksensa tukevat kansain­välistä työtämme.”

-Kirsi Koski-Kujala, Viestintäpäällikkö, Fida
  • StrategiaProjektin alussa tehtiin strategista suunnittelua niin eri liiketoimintojen yhdistämisen tiimoilta kuin sisällön rakennesuunnittelussa.

  • PalvelumuotoiluAutoimme asiakasta pohtimaan, mitä ratkaisuja tarvitaan, jotta palvelulle asetetut tavoitteet saavutetaan parhaalla mahdollisella tavalla.

  • DesignSuunnittelimme verkkopalvelun käyttöliittymän välittämään asiakkaan virkistetyn brändi-ilmeen tunnelmaa ja viestejä parhaalla mahdollisella tavalla.

  • OhjelmistokehitysVerkkopalvelu on toteutettu WordPress-julkaisujärjestelmällä. Palvelu sisältää hyvin monipuoliset, rikkaat ja helppokäyttöiset sisällön­hallintatyökalut. Näitä ovat muun muassa lukuisat räätälöidyt sisältötyypit ja sisältölohkot. Lisäksi palveluun toteutettiin lahjoitustoiminnallisuudet, jotka integroitiin asiakkaamme CRM:ään Salesforceen ja maksurajapintoihin.

  • Data ja analytiikkaSuunnittelimme analytiikkaratkaisun, joka auttaa sekä asiakasta että meitä analysoimaan palvelun toimintaa. Palvelua ja sen sisältöjä pyritään kehittämään jatkuvasti datan pohjalta.

  • HuolenpitoYhteistyömme jatkuu palvelun ylläpidon ja kehityksen merkeissä.

”Projekti ei ollut monestakaan syystä helpoin mahdollinen, sillä meillä oli samaan aikaan CRM-uudistus menossa. Näistä muuttu­jista huoli­matta olen valtavan ylpeä meidän ja Inton kyvykkyy­destä saada aikaan upea palvelu projekti­ryhmässä, jossa fiilis oli erinomainen.”

-Heidi Heikkilä, Digimarkkinoinnin ja -viestinnän asiantuntija, Fida
© Fida

Tiimimme

  1. Strategia ja muotoilu

    Aapo Mäki

  2. Design

    Annika Ryan

  3. Ohjelmistokehitys

    Antti Lassila

    Jutta Kalli

  4. Projektinjohto

    Aapo Mäki