Fida.fi
Fidan uuden verkkosivuston tavoitteena on vahvistaa järjestön avustus- ja lähetystyön edellytyksiä

Asiakas
Fida
Vieraile
Toimituksen sisältö
- Data ja analytiikka
- Design
- Huolenpito
- Integraatiot
- Ohjelmistokehitys
- Palvelumuotoilu
- Saavutettavuus
- Sisältö
- Strategia
- WordPress
Fida on suomalainen lähetys- ja kehitysyhteistyöjärjestö, jolla on Suomen suurimpiin kuuluva secondhand-ketju. Fida toimii 50 maassa yhdessä paikallisten kirkkojen ja järjestöjen kanssa. Suomessa Fida tunnetaan 22 myymälän Fida secondhand -ketjusta, joka tukee käytettyjen vaatteiden ja tavaroiden myynnillä järjestön kansainvälistä toimintaa. Me suunnittelimme ja toteutimme Fidan uuden verkkopalvelun, joka yhdistää niin globaalit kuin paikalliset toiminnot.



Fidan verkkosivuston tärkeimpiä tehtäviä ovat Fida seconhand -ketjun liiketoiminnan edistäminen ja avustustyöhön liittyvien lahjoitusten määrän kasvattaminen. Lisäksi verkkosivusto toimii järjestön tärkeimpänä markkinointiviestinnän ja tiedonvälityksen kanavana.



Mitä teimme?
Kahdesta sivustosta yksi
Uudistuksessa yhden fida.fi-sivuston sisälle yhdistettiin niin Secondhand-liiketoiminnan sisällöt kuin globaalin avustustyön sisällöt ja toiminnallisuudet. Laaja WordPress-verkkopalvelu pitää täten sisällään muun muassa:
- Räätälöidyt kerta- ja kuukausilahjoitustoiminnot
- Myymälähaun ja -kartan
- Missä työskentelemme -karttatoiminnallisuudet
- Lukuisia räätälöityjä sisältötyyppejä
- Kymmeniä monipuolisia sisältölohkoja
- Maksurajapinta- ja Salesforce-integraatiot
”Aiemmin Fidalla oli kaksi erillistä verkkopalvelua. Uuden strategiamme mukaisesti halusimme yhdistää ne, jotta myös myymälöidemme asiakkaat tietävät, että heidän ostoksensa ja lahjoituksensa tukevat kansainvälistä työtämme.”
-Kirsi Koski-Kujala, Viestintäpäällikkö, Fida
StrategiaProjektin alussa tehtiin strategista suunnittelua niin eri liiketoimintojen yhdistämisen tiimoilta kuin sisällön rakennesuunnittelussa.
PalvelumuotoiluAutoimme asiakasta pohtimaan, mitä ratkaisuja tarvitaan, jotta palvelulle asetetut tavoitteet saavutetaan parhaalla mahdollisella tavalla.
DesignSuunnittelimme verkkopalvelun käyttöliittymän välittämään asiakkaan virkistetyn brändi-ilmeen tunnelmaa ja viestejä parhaalla mahdollisella tavalla.
OhjelmistokehitysVerkkopalvelu on toteutettu WordPress-julkaisujärjestelmällä. Palvelu sisältää hyvin monipuoliset, rikkaat ja helppokäyttöiset sisällönhallintatyökalut. Näitä ovat muun muassa lukuisat räätälöidyt sisältötyypit ja sisältölohkot. Lisäksi palveluun toteutettiin lahjoitustoiminnallisuudet, jotka integroitiin asiakkaamme CRM:ään Salesforceen ja maksurajapintoihin.
Data ja analytiikkaSuunnittelimme analytiikkaratkaisun, joka auttaa sekä asiakasta että meitä analysoimaan palvelun toimintaa. Palvelua ja sen sisältöjä pyritään kehittämään jatkuvasti datan pohjalta.
HuolenpitoYhteistyömme jatkuu palvelun ylläpidon ja kehityksen merkeissä.
”Projekti ei ollut monestakaan syystä helpoin mahdollinen, sillä meillä oli samaan aikaan CRM-uudistus menossa. Näistä muuttujista huolimatta olen valtavan ylpeä meidän ja Inton kyvykkyydestä saada aikaan upea palvelu projektiryhmässä, jossa fiilis oli erinomainen.”
-Heidi Heikkilä, Digimarkkinoinnin ja -viestinnän asiantuntija, Fida


Tiimimme
Strategia ja muotoilu
Aapo Mäki
Design
Annika Ryan
Ohjelmistokehitys
Antti Lassila
Jutta Kalli
Projektinjohto
Aapo Mäki