Hyppää sisältöön

Multisite-kokonaisuus

Suomen johtavan ravintolakonsernin Restelin brändien verkkosivu-uudistukset

Asiakas

Restel Oy

Toimituksen sisältö

  • Design
  • Huolenpito
  • Ohjelmistokehitys
  • Saavutettavuus
  • WordPress

Yhteistyömme Suomen johtavan ravintolakonserni Restelin kanssa käynnistyi onnistuneen Burgerking.fi-verkkosivuston uudistuksen myötä. Sittemmin suunnittelimme ja toteutimme Restelille räätälöidyn sivustopohjan, joka mahdollistaa konsernin eri brändien verkkosivustojen sujuvan toteutuksen WordPressin multisite-ratkaisulla. Sivustopohja kehitettiin vastaamaan ravintolabrändien yleisimpiä tarpeita, mikä mahdollistaa tehokkaan skaalautuvuuden ja ylläpidon koko brändiportfoliolle.

Onnistunut Burgerking.fi -verkkosivuston uudistusprojekti toimi käynnistyksenä pitkälle yhteistyölle Restel Oy:n kanssa.

Sivusto­pohjalla rakennettu Tacobell.fi esittää maailman­kuulun pika­ruoka­brändin Suomen ketjun kampan­jat, tuote- ja ateria­listaukset sekä avoimet työ­paikat brändille uskolli­sen käyttö­liittymän avulla.

Uudet brändi­sivustot saadaan toteutettua ketterästi; asiakkaalle tämä tarkoittaa kustannus­tehokasta tapaa tuoda brändit digi­taali­sesti esiin. Pohjan suunnit­telussa huomioitiin muun muassa kampan­joiden visuaaliset tarpeet, houkut­televat menu- ja tuote­listaukset sekä mobiili­ystävällinen käytettävyys.

Verkkosivustot rakennet­tiin Word­Pressin multi­site-arkkitehtuurilla, jossa kokonai­suutta hallitaan keski­tetysti. Brändi­kohtaiset ilmeet ja toiminnot toteu­tetaan jousta­vasti pää­teemasta johdettujen lapsi­teemojen avulla.

Sivusto­pohjan yllä­pitoa tehostaa se, että WordPress-ydin­koodi ja lisä­osat päivi­tetään verkko­tasolla – tämä tukee myös suoritus­kykyä ja varmistaa tieto­turvan.

Kuvituskuva Restel.fi verkkosivun etusivusta työpöytänäkymässä
Kuvituskuva Restelin brändeistä.

Laadukkaat verkkosivustot edistävät Restelin liiketoimintaa

Restel ei myy mitään verkossa, mutta siitä huolimatta esimerkiksi verkkosivustojen löydettävyys, helppokäyttöisyys ja turvallisuus ovat avainasemassa.

Esimerkiksi ruokalistojen tai aukioloaikojen löydettävyys on suorassa yhteydessä siihen, päättääkö kävijä asioida Restelin ravintoloissa.

Palvelukokonaisuus on suunniteltu ja toteutettu edistämään Restelin liiketoimintaa. Sillä uudistettiin kaikki Restelin brändisivustot. Lisäksi multisite-ratkaisulla uudistettiin myös Restelin oma verkkosivusto.

Tiimimme

  1. Strategia ja muotoilu

    Mikko Erola

    Ella Killinen

    Emilia Pulkkinen

  2. Design

    Ella Killinen

    Emilia Pulkkinen

  3. Ohjelmistokehitys

    Lauri Salminen

  4. Huolenpito

    Miikka Mäkelä

  5. Projektinjohto

    Mikko Erola