Onnistunutta huolenpitoa

Teemme verkkopalveluiden ylläpitoa ja jatkokehitystä yli 20 vuoden näkemyksellä ja satojen verkkopalvelujen kokemuksella. Tarjoamme asiakkaillemme myös verkkopalvelun käyttötuen. Kutsumme palveluamme Huolenpidoksi.

Huolenpitopalveluumme kuuluu verkkopalvelun tekninen ylläpito, käytön tuki ja jatkokehitys. Sen lisäksi että tarjoamme Huolenpitopalvelua itse toteuttamiimme verkkopalveluihin, otamme mielellämme haltuun ja Huolenpitoomme myös muiden toteuttamia
verkkopalveluita.

Onnistunut Huolenpito varmistaa verkkopalvelun toiminnan, tietoturvan ja jatkuvan kehittymisen. Tuloksena on käyttäjiään laadukkaasti palveleva verkkopalvelu.

Tutustu myös verkkopalvelun haltuunottoon.

1. Huolehdimme verkkopalvelunne teknisestä ylläpidosta

Kun verkkopalvelu on julkaistu, on tärkeää varmistaa, että verkkopalvelu pysyy toimintavarmana ja tietoturvallisena myös jatkossa. Huolenpitotiimimme ottaa siksi verkkopalvelun vastuulleen heti julkaisun jälkeen niissä tapauksissa, kun olemme itse rakentaneet palvelun.

Huolenpitopalvelumme sisältää muun mussa:

  • Julkaisujärjestelmän päivitykset
  • Lisäosien päivitykset
  • Tietoturvapäivitykset ja varmuuskopioinnit
  • Toiminnallisuuksien ja integraatioiden testaukset
  • Tukipalvelu

Lisäksi tarjoamme asiakkaillemme nopean tuen virhe- ja ongelmatilanteissa.

2. Huolehdimme verkkopalvelunne jatkokehityksestä

Lisää uutiskirjetilaajia, uudenlainen sivupohja, elementti artikkelinostoille, latausnopeuden optimointi, uusi maksutapa verkkokauppaan…

Onnistunutta verkkopalvelua päivitetään ja kehitetään jatkuvasti. Jatkokehityksen toimeksiannot toteutamme tehokkaasti, mutta tarjoamme aktiivisesti myös omaa näkemystämme verkkopalvelun parantamiseksi.

Kun yhteistyö on tiivistä, tehdään jatkokehitystä säännöllisesti esimerkiksi kuukausittain. Meidän tehtävämme on teidän toiveidenne kuuntelu ja niiden tarvittaessa kriittinenkin arviointi. Lisäksi tarpeen on omien kehitysehdotustemme antaminen sekä laadukkaiden jatkokehitystöiden toteuttaminen.

Ryhdytäänkö töihin?

Ota yhteyttä ja kysy lisää Huolenpitopalvelustamme tai pyydä tarjous. Vastaamme viestiisi viimeistään seuraavana arkipäivänä.

Ammattitaitoinen huolenpitotiimimme takaa nopean reagoinnin ja
laadukkaat ratkaisut

Huolenpitotiimimme kasvaa ja kehittyy jatkuvasti asiakkaidemme tarpeiden mukaan. Tätä nykyä tiimissämme on 10 asiantuntijaa, jotka keskittyvät ainoastaan Huolenpito-asiakkaidemme verkkopalveluiden ylläpitoon ja jatkokehitykseen.

  • Projektinjohto
  • Palvelumuotoilu
  • Design
  • Tekninen suunnittelu
  • Ohjelmistokehitys
  • Data ja analytiikka

Ottaessasi meihin yhteyttä Huolenpidon sähköpostiosoitteen kautta tavoitat yhdellä kertaa koko tiimin. Näin voimme varmistaa, että asiasi etenee mahdollisimman nopeasti. Aina verkkopalvelusi sekä tarpeesi parhaiten tuntevan asiantuntijan toimesta.

Ryhdytäänkö töihin?

Ota yhteyttä ja kysy lisää Huolenpitopalvelustamme tai pyydä tarjous. Vastaamme viestiisi viimeistään seuraavana arkipäivänä.

1. Tekninen ylläpito

Verkkopalvelun teknistä ylläpitoa voisi kutsua verkkopalvelun säännölliseksi terveystarkastukseksi. Siinä tehdään tarvittavat päivitykset ja tarkistetaan verkkopalvelun toimivuus. Jos jokin on vinossa, se hienosäädetään kuntoon.

  • Julkaisujärjestelmän päivitykset
  • Lisäosien päivitykset
  • Tietoturvapäivitykset
  • Toiminnallisuuksien ja integraatioiden testaukset

Kun tekninen ylläpito on laadukkaasti hoidettu, voidaan verkkopalvelua käyttää ja jatkokehittää tehokkaasti. Epävakaa ja tietoturvaltaan horjuva verkkopalvelu on aina riski, eikä se toteuta tarkoitustaan markkinoinnin ja myynnin tärkeimpänä työkaluna.

Käyttötuki Huolenpidon asiakkaille

Huolenpitotiimimme kouluttaa asiakkaamme verkkopalvelun käyttöön ja tarjoaa käyttötuen koko verkkopalvelun elinkaaren ajan.

Teemme onnistuneita verkkopalveluita ja tähän liittyy oleellisesti se, että asiakkaamme osaa käyttää verkkopalvelua ja saa siitä irti parhaat mahdolliset tulokset.

Palvelutaso, eli SLA (Service Level Agreement)

Tyypillisesti vasteaikamme vauhtia ja laatua kehutaan vuolaasti.

Palveluaikamme on arkisin klo 8-17. Tarvittaessa voimme kuitenkin sopia ylläpidosta ja jatkokehityksestä myös palveluaikamme ulkopuolella.

Asiakkaidemme kanssa tehty palvelutasosopimus (Service Level Agreement, SLA) kirjataan käyttämäämme tikettijärjestelmäämme, jolloin voimme seurata palvelun toteutumista määritettyjen reagointi- ja ratkaisuaikatasojen mukaisesti.

Seuraamme SLA:n toteutumista viikkotasolla ja varmistamme että vasteaikojen toteutumisen seuranta on helppoa myös asiakkaalle.

Huolenpitopalvelun hinta

Huolenpitopalvelumme hinta on alkaen 150€/kk. Hinta perustuu arvioon tarvittavan ylläpidon työmäärästä, joka on tyypillisesti noin 1,5–2,5 tuntia kuukaudessa.

Jos ylläpitotöiden yhteydessä havaitaan enemmän aikaa vaativia korjaustarpeita, niiden toteuttamisesta sovitaan aina erikseen. Tällaisia voivat olla esimerkiksi integraatioiden muutokset, kun kolmannen osapuolen järjestelmässä on tapahtunut päivityksiä. Lisätyöt laskutetaan tunti tunnista tai niille sovitaan erikseen kiinteä hinta.

Huolenpitopalvelun hinta määriytyy kaikissa tapauksissa verkkopalvelun laajuuden, liiketoimintakriittisyyden, SLA-vaateiden ja ylläpitotarpeen mukaan.

Ryhdytäänkö töihin?

Ota yhteyttä ja kysy lisää Huolenpitopalvelustamme tai pyydä tarjous. Vastaamme viestiisi viimeistään seuraavana arkipäivänä.

2. Verkkopalvelun jatkokehitys

Onnistunutta verkkopalvelua päivitetään ja kehitetään jatkuvasti. Teemme jatkokehityksen työt asiakkaan tilauksesta, mutta tarjoamme myös itse näkemystä verkkopalvelun parantamisesta.

Jatkokehityksessä huomioimme sekä verkkopalvelun ylläpitäjien että käyttäjien näkökulmat. Otamme myös kantaa esimerkiksi hakukoneoptimointiin ja analytiikan ratkaisuihin. Tarkoituksena on kehittää verkkopalvelua niin, että se tuottaa parempia tuloksia.

Teemme jatkokehityksen työt asiakkaan tilauksesta tehokkaasti.

  • Asiakas tekee toimeksiannon verkkopalvelunsa jatkokehityksestä.
  • Kirjoitamme toimeksiannon pohjalta tarkemman teknisen kuvauksen työn sisällöstä ja annamme asiakkaalle tarjouksen työstä.
  • Kun asiakas hyväksyy työn tehtäväksi, vahvistamme aikataulun ja teemme työn. Tyypillisestä työ tehdään vain joidenkin päivien sisällä toimeksiannosta.
  • Toimitamme asiakkaalle linkin verkkopalvelun demoversioon, jossa asiakas pääsee tarkistamaan tehdyn päivityksen ja hyväksymään sen julkaistavaksi.
  • Raportoimme asiakkaalle toteutetun työn sisällön ja laskutamme tehdyt työt kuukausittain.

Toimimme useiden asiakkaidemme kanssa työskentelymallilla, jossa verkkopalvelun jatkokehitystä tehdään säännöllisesti ja ohjataan yhdessä. Meidän tehtävämme on asiakkaan toiveiden kriittinen arviointi ja kehittäminen sekä omien suosituksiemme esittäminen.

  • Esimerkiksi kuukausittaisessa työpalaverissa määritellään verkkopalvelun keskeiset kehityskohteet. Samalla käydään läpi edellisen kuukauden aikana tehdyt työt.
  • Kirjoitamme tarkemman teknisen kuvauksen työn sisällöstä ja annamme asiakkaalle kiinteähintaisen tarjouksen työstä.
  • Kun asiakas hyväksyy työn tehtäväksi, vahvistamme aikataulun ja teemme työn.
  • Toimitamme linkin verkkopalvelun demoversioon, jossa asiakas pääsee tarkistamaan tehdyn päivityksen ja hyväksymään sen julkaistavaksi.
  • Raportoimme asiakkaalle toteutetun työn sisällön ja laskutamme tehdyt työt kuukausittain.

Jatkokehitystöiden hinta

Jatkokehityksen töiden tuntihintamme on tyypillisesti 120 € (+alv). Töiden laskutuksesta sovitaan asiakkaan kanssa ja se tehdään toteutuneen työmäärän mukaan tai kiinteällä hinnalla. Asiakas hyväksyy työmääräarvion ennen jatkokehitystöihin ryhtymistä. Tällöin asiakkaamme välttyy yllättäviltä kustannuksilta.

Laskutamme jatkokehitystyöt kuukausittain. Toimitamme kuukauden päätteeksi raportin tehdyistä töistä ja laskutusyhteenvedon asiakkaan hyväksyttäväksi ennen laskutuksen suorittamista.

Ryhdytäänkö töihin?

Ota yhteyttä ja kysy lisää Huolenpitopalvelustamme tai pyydä tarjous. Vastaamme viestiisi viimeistään seuraavana arkipäivänä.

Tunnemme ylläpidon ja jatkokehityksen tyypilliset haasteet

Ylläpidossa olevien noin 150 verkkopalvelun kokemukseemme perustuen tunnemme asiakkaidemme tyypilliset haasteet ja olemme tottuneita ratkomaan niitä.

Seuraavassa on joitain esimerkkejä. Vaikuttaako tutulta?

  • Verkkopalvelun julkaisujärjestelmä on hankalasti toteutettu tai sitä on muista syistä hankala käyttää
  • Tekninen ylläpito on laiminlyöty ja verkkopalvelu on epävakaa ja tietoturvaltaan heikko
  • Sisältöjen esitystapoja on liian vähän tai niiden käyttäminen ei suju
  • Sisällön muotoilujen tekeminen ei onnistu kunnolla
  • Teknisen ylläpidon ja jatkokehityksen prosessi on kankea ja tekeminen takkuaa
  • Töiden hinnoittelu on epäselvää ja kallista, eikä asiakas tiedä mistä maksaa
  • Yhteistyökumppani reagoi liian hitaasti
  • Kumppani ei tarjoa proaktiivista näkemystä verkkopalvelun kehittämisestä
  • Kumppanin laskutus on epäselvää ja tuntuu perusteettomalta

Lue lisää verkkopalvelun haltuunotosta ja siitä kuinka ylläpitokumppanin vaihto voidaan tehdä sujuvasti nykyiseltä toimittajalta meille!

Ryhdytäänkö töihin?

Ota yhteyttä ja kysy lisää Huolenpitopalvelustamme tai pyydä tarjous. Vastaamme viestiisi viimeistään seuraavana arkipäivänä.

Esimerkkejä verkkopalveluista joista pidämme huolta

Toteutamme työksemme onnistuneita verkkopalveluita. Katso lisää esimerkkejä töistämme täältä.

Onnistumisiin.

Toteutamme työksemme onnistuneita verkkopalveluita. Intuitiivisesti käytettäviä, visuaalisesti näyttäviä ja teknisesti laadukkaita verkkosivustoja, verkkokauppoja ja verkkosovelluksia.

Työskentelemme erityisesti keskisuurten ja suurten yrityksien kanssa. Asiakkaitamme ovat esimerkiksi Burger King, Fira, Huoneistokeskus, Itis, Lämpöykkönen, S-ryhmä ja Retta.