Verkkokaupat

Suunnittelemme ja toteutamme asiakkaidemme liiketoimintoja edistäviä verkkokauppoja. Oli kyse sitten lahjoittamisesta tai ostamisesta, verkkokauppojen palvelumuotoilussa on tärkeää ymmärtää nykyisiä ja potentiaalisia käyttäjiä, hankkia sivustolle oikeanlaisia kävijöitä sekä palvella mahdollisimman selkeästi ja suoraviivaisesti.

Toteutamme verkkokaupat täysin räätälöidysti asiakkaan tarpeet ja toiveet huomioiden.

Alla on kuvattu verkkokauppahankkeidemme vaiheistettu prosessi, joka mukautetaan yksilöllisesti kunkin asiakkaamme tarpeisiin. Lue verkkokauppojen hinnasta täältä. Ennen aloitusta sinun tulee tietysti kilpailuttaa toteuttaja. Vinkit tarjouspyyntöön ja kilpailutukseen täältä.

1. Projektisuunnittelu

  • Kick-off
  • Projektin aikataulutus
  • Työryhmän nimeäminen
  • Vastuunjako
  • Projektinhallintatyökalut
  • Palaverikäytännöt

Lue vaiheen sisällöstä täällä.

2. Palvelumuotoilu ja tekninen määrittely

  • Tavoitteet
  • Kyselyt ja tutkimukset
  • Asiakasymmärrys
  • Käyttäjäpolkujen suunnittelu
  • Sisällön ja sisältörakenteen suunnittelu
  • Tarvittavat sivupohjat
  • Verkkokaupan toiminnallisuudet
  • Ostopolku ja sen määrittely
  • Tietojen siirto ja syöttäminen
  • Integraatiot
  • Maksaminen

Mikä palvelumuotoilu ja miksi? Tutustu!

3. Käyttöliittymän ja -kokemuksen suunnittelu

  • Käyttökokemuksen suunnittelu
  • Rautalankamalli
  • Käyttöliittymän klikattava prototyyppi
  • Kommentointi ja osallistaminen
  • Muutokset ja korjaukset

Tutustu työvaiheeseen.

4. Kommentit ja osallistaminen

  • Klikattavan prototyypin esittely ja läpikäynti Into-Digitalin suunnittelijan johdolla
  • Asiakkaalle ja mahdollisesti ulkoiselle testiryhmälle pääsy prototyypin verkko-osoitteeseen
  • Kalenteroitu kommentointiaika
  • Tarvittavat muutokset ja uusi kommenttikierros sekä hyväksyntä ennen seuraavaa työvaihetta

5. Käyttöliittymän visuaalinen ilme

  • Asiakkaan toiveiden ja tarpeiden huomioiminen
  • Asiakkaan ilmeen jalkauttaminen verkkopalveluun: logo, typografia, värit, kuvien käyttö…
  • Layout-suunnitelman klikattava prototyyppi
  • Kommentointi ja osallistaminen
  • Muutokset, korjaukset ja viilaukset

Tutustu täällä.

6. Kommentit ja osallistaminen

  • Klikattavan layout-prototyypin esittely ja läpikäynti Into-Digitalin suunnittelijan johdolla
  • Asiakkaalle ja mahdollisesti ulkoiselle testiryhmälle pääsy prototyypin verkko-osoitteeseen
  • Kalenteroitu kommentointiaika
  • Tarvittavat muutokset ja uusi kommenttikierros sekä hyväksyntä ennen seuraavaa työvaihetta

7. Tekninen toteutus

  • Verkkopalvelun tekninen koostaminen
  • Toiminnallisuuksien toteutus
  • Verkkopalvelun tekninen hakukoneoptimointi
  • Tiedonsiirrot ja sisällönsyöttö
  • Integraatiot

Tutustu työvaiheen sisältöön.

8. Testaus

  • Iteraatio ja muutokset
  • Selaintestaukset
  • Integraatioiden testaaminen
  • Maksamisen testaaminen
  • Vahvistusviestien testaaminen

9. Julkaisu

  • Verkkopalvelun kopiointi kehityspalvelimelta live-palvelimelle
  • Vanhojen osoitteiden uudelleenohjaukset
  • Domain-ohjaukset

10. Jatkokehitys ja ylläpito

  • Tietoturva- ja järjestelmäpäivitykset kuukausittain
  • Analytiikka ja seuranta
  • Palvelun jatkokehitys

Tarvitsetteko apua? Ota yhteyttä!

Sähköpostiosoitteemme ovat muotoa etunimi.sukunimi@into-digital.fi. Laita sähköpostia, soita tai täytä sivun alareunan lomake. Myös myynti@into-digital.fi -sähköpostiosoite toimii.

CEO

Aapo Mäki

050 330 8959

Account Director

Anton Grönlund

050 512 4969

Verkkokauppatöitämme

Ajankohtaista