Verkkokaupat

Suunnittelemme ja toteutamme asiakkaidemme liiketoimintoja edistäviä verkkokauppoja. Oli kyse sitten lahjoittamisesta tai ostamisesta, verkkokauppojen palvelumuotoilussa on tärkeää ymmärtää nykyisiä ja potentiaalisia käyttäjiä, hankkia sivustolle oikeanlaisia kävijöitä sekä palvella mahdollisimman selkeästi ja suoraviivaisesti.

Verkkokauppaprojekteissa palvelumuotoilu ja määrittely on onnistuneen hankkeen syvimmässä ytimessä. Alla on kuvattu verkkokauppahankkeidemme vaiheistettu prosessi, joka mukautetaan yksilöllisesti kunkin asiakkaamme tarpeisiin.

1. Projektisuunnittelu

  • Kick-off
  • Projektin aikataulutus
  • Työryhmän nimeäminen
  • Vastuunjako
  • Projektinhallintatyökalut
  • Palaverikäytännöt

2. Palvelumuotoilu ja tekninen määrittely

  • Tavoitteet
  • Kyselyt ja tutkimukset
  • Asiakasymmärrys
  • Käyttäjäpolkujen suunnittelu
  • Sisällön ja sisältörakenteen suunnittelu
  • Tarvittavat sivupohjat
  • Verkkokaupan toiminnallisuudet
  • Ostopolku ja sen määrittely
  • Tietojen siirto ja syöttäminen
  • Integraatiot
  • Maksaminen

3. Käyttöliittymän ja -kokemuksen suunnittelu

  • Käyttökokemuksen suunnittelu
  • Rautalankamalli
  • Käyttöliittymän klikattava prototyyppi
  • Kommentointi ja osallistaminen
  • Muutokset ja korjaukset

4. Kommentit ja osallistaminen

  • Klikattavan prototyypin esittely ja läpikäynti Into-Digitalin suunnittelijan johdolla
  • Asiakkaalle ja mahdollisesti ulkoiselle testiryhmälle pääsy prototyypin verkko-osoitteeseen
  • Kalenteroitu kommentointiaika
  • Tarvittavat muutokset ja uusi kommenttikierros sekä hyväksyntä ennen seuraavaa työvaihetta

5. Käyttöliittymän visuaalinen ilme

  • Asiakkaan toiveiden ja tarpeiden huomioiminen
  • Asiakkaan ilmeen jalkauttaminen verkkopalveluun: logo, typografia, värit, kuvien käyttö…
  • Layout-suunnitelman klikattava prototyyppi
  • Kommentointi ja osallistaminen
  • Muutokset, korjaukset ja viilaukset

6. Kommentit ja osallistaminen

  • Klikattavan layout-prototyypin esittely ja läpikäynti Into-Digitalin suunnittelijan johdolla
  • Asiakkaalle ja mahdollisesti ulkoiselle testiryhmälle pääsy prototyypin verkko-osoitteeseen
  • Kalenteroitu kommentointiaika
  • Tarvittavat muutokset ja uusi kommenttikierros sekä hyväksyntä ennen seuraavaa työvaihetta

7. Tekninen toteutus

  • Verkkopalvelun tekninen koostaminen
  • Toiminnallisuuksien toteutus
  • Verkkopalvelun tekninen hakukoneoptimointi
  • Tiedonsiirrot ja sisällönsyöttö
  • Integraatiot

8. Testaus

  • Iteraatio ja muutokset
  • Selaintestaukset
  • Integraatioiden testaaminen
  • Maksamisen testaaminen
  • Vahvistusviestien testaaminen

9. Julkaisu

  • Verkkopalvelun kopiointi kehityspalvelimelta live-palvelimelle
  • Vanhojen osoitteiden uudelleenohjaukset
  • Domain-ohjaukset

10. Jatkokehitys ja ylläpito

  • Tietoturva- ja järjestelmäpäivitykset kuukausittain
  • Analytiikka ja seuranta
  • Palvelun jatkokehitys

Töitämme