Into-Digital / Blogi / Kiitos Grand One – uusi kategoria mahdollistaa pytyt myös pienemmille toteuttajille ja asiakkaille

Kiitos Grand One – uusi kategoria mahdollistaa pytyt myös pienemmille toteuttajille ja asiakkaille

Aapo Mäki, CEO
24.4.2020
Lukuaika 2 min

Grand One on valtakuntamme arvostetuin digitaalisten median töiden ja niiden tekijöiden palkitsemiseen tarkoitettu vuosittainen kilpailu, joka huipentuu tyypillisesti hyviin bileisiin. Nyt poikkeustilanteessa gaala järjestettiin striiminä eilen torstaina 24.4.2020, jossa Into-Digitalin ja Suomen Partiolaisten adventtikalenteri.fi voitti kultaa!

Grand One -organisaatio yllätti meidän kaltaiset ei-niin-suuret ohjelmistoyritykset varhain kevättalvella julkaisemalla uuden kisakategorian: paras pienen budjetin verkkopalvelu. Me Intolla, ja varmasti myös monet muut, olemme kipuilleet sen kanssa, ettei meidän suunnittelemillemme ja toteuttamillemme 15–30 tuhannen euron budjetin verkkopalveluille löydy sopivaa kisakategoriaa.

Jo iät ajat kisassa vaikuttaneen paras verkkopalvelu -kategorian voitto on mennyt poikkeuksetta täysin eri kaliiberin toteutuksille. Kymmenkertaisella budjetilla pitääkin syntyä sellaista jälkeä, ettei Into-Digitalin asiakkailleen toteuttamat verkkopalvelut yllä varsinaisiksi haastajiksi. Etenkin, kun kategoriassa puhutaan parhaasta eikä esimerkiksi budjettiin nähden parhaastatuloksellisimmasta tai tarkoituksenmukaisimmasta.

Into-Digital julkaisee vuosittain kymmeniä paras pienen budjetin verkkopalvelu -kategorian sääntöihin sopivaa alle 30 000 euron verkkopalvelua. Palveluita, jotka on upeasti suunniteltu ja teknisesti viimeisen päälle toteutettu. Palveluita, jotka ajavat tarkoituksensa erinomaisesti, mutta voisivat olla vielä parempia, jos budjetti olisi ollut esimerkiksi 100 000 euroa. Palveluita, joita on käytännössä ollut turha ilmoittaa Grand Onen vanhaan paras verkkopalvelu -kategoriaan. 

Meidän liiketoimintamallimme ja osaamisemme soveltuu parhaiten keskikokoisten verkkopalveluiden rakentamiseen. Asiakasprofiilimme on tyypillisesti sellainen, että budjetin yläraja löytyy 40–80 tuhannen euron tienoilta, kun puhutaan liiketoimintakriittisistä verkkokaupoista. Pienemmissä verkkosivuhankkeissa budjetti puolestaan liikkuu usein 15 ja 30 tuhannen euron välillä. Normaalien asiakashankkeidemme profiili ei siis käytännössä ole mahdollistanut menestystä Grand One -kilpailussa meille, kilpailijoillemme tai asiakkaillemme. 

Meidän näkemyksemme mukaan verkkopalvelu on yrityksen tai yhteisön tärkein yksittäinen markkinointiviestinnän väline. Ja täten niihin kannattaa panostaa. Esimerkiksi nyt Grand One 2020 -gaalassa uuden, parhaan pienen budjetin verkkopalvelun kategorian voittanut alle 22 000 tuhannella eurolla rakennettu adventtikalenteri.fi on viimeiseen asti mietitty, teknisesti laadukkaasti ja kaikille saavutettavaksi luotu verkkopalvelu. Suomen Partiolaisille hanke oli jättimäinen panostus, ja se mahdollistikin Adventtikalenterin kaikkien aikojen ennätysvuoden myynnissä.

On siis selvää, että alle 30 000 eurolla me ja kilpailijamme luomme asiakkaillemme vuosittain satoja verkkopalveluita, jotka ansaitsevat tunnustusta. Asiakkaille kategoria on myös hyvä muistutus: pienemmälläkin budjetilla on mahdollista rakentaa upeita verkkopalveluita. Uuden paras pienen budjetin verkkopalvelu -kategorian myötä Grand One -organisaatio mahdollistaa ansaitut tunnustukset myös pienemmille tekijöille ja verkkopalveluille. Täten: erittäin hieno päätös, kiitos!

Terveisin, Mäki

Aapo Mäki

Aapo on Into-Digitalin toimitusjohtaja, osakas, intohimoinen myyjä, verkkopalvelusuunnittelun laaja-alainen taitaja sekä iänkaikkinen FC Barcelona -fani.

aapo.maki@into-digital.fi 050 330 8959