Suositut hampparit entistä herkullisemmin verkossa

Vastasimme yhden Suomen suosituimman hampurilaisketjun, Burger Kingin, verkkopalvelun uudistuksesta. Tähtäimessä oli kehittää uusi burgerking.fi edeltäjäänsä käyttäjälähtöisemmäksi saadun asiakaspalautteen pohjalta ja samalla päivittää sivusto vastaamaan pikaruokaketjun uudistunutta brändi-ilmettä. Kevensimme myös sivuston ylläpitäjien työtaakkaa kiinnittämällä sisällönhallinnan selkeyteen ja monipuolisuuteen erityistä huomiota. Vaatimattomasti tavoitteena oli luoda maailman paras Burger King -saitti.

Mikä käyttäjää kiinnostaa?

Hampurilasketjun verkkopalvelun käyttäjillä on selkeät tarpeet, jotka tunnistimme burgerkingiläisten kanssa projektin alussa. Näitä tarpeita vaalittiin palvelumuotoilun ja suunnittelun keskiössä.

Kolme tärkeintä käyttötapausta ovat:

  • Lähellä olevan ravintolan löytäminen ja sen aukioloaikojen tarkastaminen
  • Tuotteiden ja niiden allergeenien ja ravintoarvojen tutkiminen
  • Käynnissä oleviin kampanjoihin tutustuminen

Ravintolat ympäri Suomen

Ravintoloiden löytymistä helpotimme toimipistehaulla, jonka toteutuksessa hyödynsimme Googlen geocoding-rajapintaa. Näin käyttäjä saa etsittyä ravintoloita osoitteen, paikkakunnan tai jopa postinumeron perusteella. Haku listaa ravintolat lähimmästä alkaen, ja aukioloajat näkyvät selkeästi hakutulosten yhteydessä. Näppärää.

Hampurilaiset ja muut herkut

Burger Kingin laajan tuotevalikoiman selaamiseen suunnittelimme verkkokauppamaisen tuotesuodatuksen, jonka avulla käyttäjä voi etsiä mieluisia herkkuja tuoteryhmän perusteella ja suodattaa tuloksista pois valitsemiaan allergeeneja sisältävät tuotteet. Itse tuotteen sivulta löytyy herkullisen tuotekuvan lisäksi selkeästi esitettynä ainesosalistaukset, ravintosisällöt ja tuotteen sisältämät allergeenit. Helppoa ja herkullista!

’’On tärkeää, että kuluttajat, joilla ei ole BK:n sovellusta, löytävät ravintolat ja tuotteet helposti myös netistä. Uskon, että uuden brändi-ilmeen mukainen uusi burgerking.fi vastaa tähän tarpeeseen mainiosti.’’

Ernesti Niemi / Digital Designer, Into-Digital

Kampanjat

Burger Kingillä on jatkuvasti käynnissä erilaisia tarjouskampanjoita ja valikoimassa vierailee vaihtelevia kausituotteita. Käyttäjiä luonnollisesti kiinnostaa parhaat diilit, ja kampanjoiden huono löydettävyys olikin toistuvasti vanhan sivuston palautteissa kaikunut aihe. Ratkaisimme haasteen suunnittelemalla erilaisia nostoelementtejä ja tuomalla kampanjaosion suoraan sivuston päävalikkoon. Suunnittelimme myös sivustolle aikalaskurin, joka luo kutkuttavaa odotusta uuden tuotteen tai kampanjan julkaisuun. Tiktok, uutuuksia luvassa!

Kevennystä ylläpitäjän arkeen

Toteutimme Burger Kingin uuden sivuston Gutenberg-lohkoeditorilla höystetyn WordPressin päälle, mikä jo itsessään tuo ylläpitäjien käyttöön selkeät ja helpot sisällönhallintatyökalut. Erilaisista palikoista koostuva modulaarinen sivurakenne on helppokäyttöinen mutta se myös antaa ylläpitäjälle vapautta valita juuri sopiva esitystapa kyseiselle sisällölle. Lisäsimme hallinnan helppokäyttöisyyttä esimerkiksi tuomalla uudet brändivärit valittavaksi eri moduuleihin, jolloin sopiva väri löytyy yhdellä klikkauksella.

Aiemmin päänvaivaa tuottaneet tuotetiedot soljuvat nyt nätisti pilvipalvelusta rajapinnan kautta verkkosivuille, eikä päivityksiä tarvitse muistaa tehdä useisiin paikkoihin.

”Teknisestä näkökulmasta sivusto on pääosin melko yksinkertainen höystettynä muutamilla, käyttäjille näkymättömillä erikoisuuksilla. Burger Kingin burgerit ovat aina olleet omaan makuun kilpailijoitaan parempia, joten kivahan tätä oli koodata!”

Janne Hyyryläinen / Developer, Into-Digital

Kokonaisvaltaisen projektin lopputulos miellyttää

Työskentelimme Burger Kingin tiimin kanssa tiiviissä yhteistyössä projektin ensihetkestä jatkokehityskohteiden suunnitteluun saakka, ja yhteistyö jatkuukin uusien ideoiden ja ylläpidon parissa.

Verkkopalveluprojektissa vastuullamme olivat seuraavat työvaiheet:

Mallikkaasti edenneen projektin lopputuloksena on verkkopalvelu, joka vastaa käyttäjän tarpeisiin – suoraan ilman turhia kommervenkkejä. Onnistuimmeko tavoitteessamme tehdä maailman paras Burger King -sivusto? Käy katsomassa työmme tulos!

Toteutuksesta vastasivat:

Aapo Mäki on Into-Digitalin toimitusjohtaja, intohimoinen myyjä, verkkopalvelusuunnittelun moniottelija ja FC Barcelona -fani.

Aapo Mäki, CEO

Anni on Into-Digitalin Project Manager. Kissojen ystävä Anni kuuntelee vapaa-ajallaan lattarimusiikkia, nautiskelee hyviä viinejä ja kotitekoista pizzaa sekä nauttii pyöräilystä uusille paikoille.

Anni Martikainen, Project Manager

Ernesti on Into-Digitalin Digital Designer. Vapaa-ajallaan Ernesti valokuvaa, kuuntelee vanhoja äänilevyjä ja siemailee single malt -viskejä. Ajoittain.

Ernesti Niemi, Digital Designer

Johanna on Into-Digitalin Digital Designer. Kuvataiteen äärelle pysähtyvä Johanna kiertelee vapaa-ajallaan paperikauppoja, keräilee kustomoituja pelikortteja ja syö viikonloppuaamuisin ilmavia croissanteja.

Johanna Junolainen, Digital Designer

Arto on Into-Digitalin COO. Vapaa-ajalla Arton voi löytää joko paljusta tai golfkentältä. Hän on myös fanaattinen kitaravirtuoosi.

Arto Hautanen, COO

Janne on Into-Digitalin Developer. Vapaa-aika Jannella kuluu uidessa, vuodenajasta riippumatta.

Janne Hyyryläinen, Developer

Lisää töitämme