Projekti lyhyesti
Teimme maailman suurimpiin kuuluvalle hampurilaisketjulle uuden verkkosivuston. Nyt kaikki herkkusuut löytävät kätevästi yhdestä paikasta Burger Kingin ravintolat, tuotetiedot ja kampanjat.
Verkkosivusto käyttäjien tarpeiden mukaan
Burger Kingin verkkosivuston suunnittelussa keskityttiin erityisesti käyttäjien keskeisten tarpeiden tunnistamiseen. Nämä ovat ravintoloiden ja tuotteiden tiedot sekä kampanjat.
Herkullinen visuaalinen ilme
Burger Kingin verkkosivuston visuaalisen ilmeen täytyy maistua Burger Kingiltä. Onnistuimme tässä käyttämällä runsaasti tuotekuvia ja hyödyntämällä tehokkaasti hampurilaisjätin kansainvälistä brändi-ilmettä.
Ketterä sisällönhallinta
Sisältöjen esittämiseen on tarjolla useita eri vaihtoehtoja ja esimerkiksi sisältöjen taustavärin voi valita Burger Kingin brändiväreistä. Erilaisia sisältömoduuleja käyttämällä, ylläpitäjä kokoaa sivuston sisällön kuin hampurilaisen, jonka sisältöä ja sisältöjen järjestystä voi joustavasti vaihdella.
Pikaruokaa vastuullisesti
Burger King pyrkii toimimaan vastuullisesti toimintansa osa-eri alueilla. Verkkosivustolle toteutettiin räätälöity sisältökokonaisuus hampurilaisketjun vastuullisuudesta ja siihen liittyvistä toimenpiteistä.
Tavoitteet
- Tärkeimpien toiminnallisuuksien ja sisältöjen tunnistaminen käyttäjälähtöisesti
- Monipuoliset ja joustavasti hallittavat sisältöjen esitystavat
- Sujuva käyttökokemus eri päätelaitteilla
- Suorituskykyinen ja tietoturvallinen tekninen ratkaisu
- ”Maailman paras Burger King -verkkosivusto”
Keskeiset ratkaisut
- Räätälöidyt työkalut ravintoloiden, tuotteiden ja kampanjoiden tietojen hakemiseen ja käyttämiseen
- Ketterät sisällönhallinnan työkalut Burger Kingin tiimin käyttöön
- Saumattomat integraatiot Burger Kingin taustajärjestelmiin
- Huolenpitopalvelu: Jatkuva ylläpito 24/7 ja jatkokehitys
Kiinnostuitko?
Lue eteenpäin ja tutustu tarkemmin onnistumisemme vaiheisiin tai ota yhteyttä.
Tarkempi kuvaus projektin sisällöstä ja toteutuksesta
Onnistuimme palvelumuotoilussa:
Käyttäjälähtöinen suunnittelu ja toteutus
Projekti aloitettiin selvittämällä verkkosivuston käyttäjille tärkeimmät sisällöt ja toiminnallisuudet. Aikaisemman verkkosivuston analytiikan mukaan nämä olivat ravintoloiden, tuotteiden ja kampanjoiden tiedot. Burger Kingille taas oli tärkeää mahdollistaa asiakkaille helppo tapa antaa palautetta.
Ravintoloiden sijainnin ja aukioloaikojen löytämiseen toteutimme räätälöidyn toimipistehaun, jossa hyödynnämme Googlen Geocoding-rajapintaa.
Haulla verkkosivuston käyttäjä löytää haluamansa ravintolan katuosoitteen, paikkakunnan tai postinumeron perusteella. Ravintolat näytetään hakutuloksessa sijainnin mukaan (lähin ravintola ensin) ja ravintoloista kerrotaan aukioloajat ja palvelut.
Näppärää!
Tuotevalikoima on yksi hampurilaisketjun verkkosivuston tärkeimmistä sisällöistä. Lisäksi monet hampurilaisten ystävät ovat tarkkoja tuotteiden yksityiskohtaisista tiedoista:
- ainesosat
- ravintosisältö
- allergeenit
Toteutimme verkkosivustolle verkkokauppamaisen tuotesuodatuksen, jonka avulla tietyn tuotteen tai tietynlaisen tuotteen löytäminen on sujuvaa. Käyttäjä voi esimerkiksi suodattaa näytettäväksi vain gluteenittomat tuotteet.
Helppo ja herkullista!
Esimerkiksi kausituotteet ja tarjouskampanjat ovat oleellinen osa Burger Kingin markkinointia. Verkkosivuston täytyy myös tarjota lisätiedot muissa medioissa toteutettaviin mainoskampanjoihin liittyen. Joulun kampanjana Burger King toteuttaa hauskan Paloturvallisuuskoulutuksen.
Burger Kingin uudella verkkosivustolla on useita eri vaihtoehtoja kampanjoiden näyttävään esittämiseen. Kampanjat myös nostettiin verkkosivuston päävalikkoon, jotta ne ovat helposti käyttäjän löydettävissä läpi koko verkkosivuston.
Hauskana yksityiskohtana toteutimme verkkosivustolle laskurin, joka kellottaa alaspäin aikaa esimerkiksi seuraavaan tuotelanseeraukseen.
5 – 4- 3 – 2- 1 – NYT!
Burger King haluaa jatkuvasti kehittää toimintaansa ja hyödyntää asiakkailta saatavaa palautetta. Teimme verkkosivustolle monipuolisen asiakaspalautelomakkeen, jolla asiakas voi helposti antaa palautetta yleisesti tai tiettyä ravintolaa koskien. Lomakkeen osana on myös NPS-kysely.
Onnistuimme designissa:
Herkullinen visuaalinen ilme
Käyttöliittymän suunnittelu on tehty huolellisesti Burger Kingin brändin ohjeiden mukaisesti. Verkkosivuston käyttäminen on sujuvaa ja visuaalinen ilme herkullinen.
Tuotekuvat ovat keskeinen osa sivuston ilmettä. Niitä käytetäänkin runsaasti ja monipuolisesti. Tämän mahdollistavat ketterät sisällönhallinnantyökalut.
Onnistuimme sisällönhallinnassa:
Sisällöt rakennetaan ketterästi kuin hampurilainen
Verkkosivusto on toteutettu WordPress-julkaisujärjestelmää ja sen Gutenberg-lohkoeditoria käyttämällä. Tämä mahdollistaa sisältöjen sujuvan ja ketterän hallitsemisen.
Sisältöjen esittämiseen on tarjolla useita eri vaihtoehtoja ja esimerkiksi sisältöjen taustavärin voi valita Burger Kingin brändiväreistä. Erilaisia sisältömoduuleja käyttämällä, ylläpitäjä kokoaa sivuston sisällön kuin hampurilaisen, jonka sisältöä ja sisältöjen järjestystä voi joustavasti vaihdella.
Tuotteiden tiedot tuodaan verkkosivustolle Burger Kingin taustajärjestelmistä automaattisesti saumattoman integraation kautta. Tiedot ovat siis vaivattomasti aina ajantasalla, mikä helpottaa huomattavasti verkkosivuston ylläpitäjien elämää.
Onnistuimme vastuullisuudessa:
Vastuullisuus on kestäviä tekoja ja valintoja
Verkkosivustolle toteutettiin räätälöity kokonaisuus Burger Kingin vastuullisuuteen liittyen.
Burger King pyrkii toimimaan vastuullisesti toimintansa osa-eri alueilla ja se on mukana Suomessa ravintoloita operoivan Restelin vastuullisuusohjelmassa sekä omistajansa Restaurant Brands International Inc (RBI) määrittelemässä vastuullisuustyössä.
- ympäristö
- ilmastonmuutos
- ruokaturvallisuus
- merkityksellinen ja turvallinen työ
- monimuotoisuus, yhdenvertaisuus ja tasa-arvo
Onnistumme ylläpidossa ja jatkokehityksessä:
Huolehdimme verkkosivuston toiminnasta 24/7
Verkkosivuston ylläpito toteutetaan Huolenpitopalvelumme muodossa. Kuukausittain tehtävään ylläpitoon kuuluu WordPress-julkaisujärjestelmän ja sen ulkoisten laajennosten versio- ja tietoturvapäivitykset. Lisäksi palveluun sisältyy asiakastuki ja neuvonta sekä päivittäinen varmuuskopiointi.
Tietoa asiakkaasta
Vuonna 1954 perustettu BURGER KING® on maailman toiseksi suurin hampurilaisravintolaketju. Ketjuun kuuluu yli 16 000 ravintolaa noin 100 maassa eri puolilla maailmaa.
Maailmalla noin 97% BURGER KING® -ravintoloista on itsenäisesti franchise-sopimuksilla toimivien yrittäjien pyörittämiä. Suomessa suurinta osaa Burger King -ravintoloista operoi Restel.
Tiimimme
Ernesti Niemi
Senior Digital Designer
Janne Hyyryläinen
Head Developer
Ella Killinen
Digital Designer
Esimerkkejä töistämme
Toteutamme työksemme onnistuneita verkkopalveluita. Katso lisää esimerkkejä töistämme täältä.