Picnic Yhtiöihin kuuluvan Europicnicin verkkopalvelu oli tullut tiensä päähän, ja yrityksellä oli tarve päivittää verkkopalvelu kertaheitolla 2020-luvulle. Into-Digital määritteli, suunnitteli ja toteutti verkkopalvelun uudistuksen, ja uuden palvelun virtuaaliset ovet avautuivat asiakkaille huhtikuussa 2020.

Europicnicille verkkokauppa on bisneksen kivijalka, jonka kautta kulkevat käytännössä kaikki tilaukset. Uudistuksen tavoitteena oli tuoda helppoutta käyttäjien ja ylläpitäjien arkeen ja saada palvelusta selkeä ja myynnillinen.

Projekti oli laaja ja samalla kriittinen Europicnicin liiketoiminnan kannalta, ja siksi se aloitettiin Inton filosofian mukaisesti huolellisella määrittelyllä. Määrittelyssä perehdyttiin muun muassa palvelun toteutukseen, integraatioihin ja verkkokaupan toiminnallisuuksiin.

Tekninen toteutus oli haastava ja integroitavia järjestelmiä useita. Räätälöinnellä saatiin toteutettua ratkaisu, joka keskustelee muiden Europicnicin käyttämien järjestelmien kanssa.  

Hanke oli suuri ja monimutkainen etenkin integraatioiden osalta. Into-Digitalin asiantuntijat kuitenkin ratkoivat haasteet toisensa perään aikataulussa ja budjetissa. Olen erittäin tyytyväinen projektiin ja olen varma, että se tuottaa tuloksia.

kiteyttää Europicnicin toimitusjohtaja Antti Leppävuori.

Lue asiakastarina täältä.

Työt