Tapiolan Lämpö panostaa kasvuun ja on uudistanut strategiansa, tavoitteenaan vahvistaa asemaa koko pääkaupunkiseudulla. Sisaryrityksemme Ida Fram vastasi Tapiolan Lämmön brändiuudistuksesta ja me suunnittelimme ja toteutimme Tapiolan Lämmön uuden verkkopalvelun.

Verkkopalvelun uudistamisen myötä asumiseen liittyvät rutiiniasiat voidaan hoitaa entistä helpommin sähköisesti. Näin asiakkaiden ja Tapiolan Lämmön välinen yhteistyö on jatkossa entistäkin saumattomampaa ja henkilökohtaiseen asukaspalveluun vapautuu enemmän aikaa. Uusi slogan ”Asukaspalvelua tahdolla ja taidolla” kiteyttää brändin ytimen. Lämpöä ja huolenpitoa viestivä uudistettu visuaalinen ilme ja logo näkyvät verkkopalvelun lisäksi laajasti Tapiolan Lämmön toiminnassa, kuten huoltoautoissa, työvaatteissa ja asukasohjeissa.

Uudistettu verkkopalvelu helpottaa asukkaan arkea

Verkkopalvelu on, henkilökohtaisen palvelun ohella, Tapiolan Lämmön tärkein asiakaspalvelun ja myynnin kanava. Sivustoa käyttävät myös yhteistyökumppanit, median edustajat ja yrityksen muut sidosryhmät. Into-Digitalin ja Tapiolan Lämmön yhteisenä tavoitteena oli kehittää verkkopalvelusta mahdollisimman kätevä tapa esimerkiksi huoltopyyntöjen ja asiakirjojen tilaukseen. Palvelun kautta voi myös muun muassa ilmoittaa muutostöistä sekä tehdä tarjouspyynnöt teknisistä asiantuntijapalveluista sekä viher-, remontti- ja LVI -palveluista. Asukassivujen kautta asiointi Tapiolan Lämmön kanssa on helppoa ja huoletonta.

“Into-Digitalin toteuttama verkkopalvelu tekee asukkaiden palvelemisesta entistä sujuvampaa ja tukee samalla myyntityötä. Verkkopalvelu on oleellinen osa laajempaa brändimme uudistamista ja olemme hyvin ylpeitä lopputuloksesta.”

– Elina Silvennoinen / Markkinointi- ja viestintäpäällikkö, Tapiolan Lämpö

Yhteistyöprojektissa verkkosivuston palvelumuotoilua ja käyttöliittymää lähdettiin miettimään asiakkaan sujuvan käytön näkökulmasta. On tärkeää, että esimerkiksi avaimet hukannut asukas saa apua mahdollisimman nopeasti. Verkkopalvelun on oltava selkeä, jotta sen käyttö onnistuu tavallisen arjen ohella myös huolen hetkellä.

Erityisen tärkeää projektin onnistumisen kannalta oli, että Tapiolan Lämpö sitoutui projektiin ylintä johtoa myöten. Verkkopalvelun suunnittelu ja toteutus tehtiin tiiviissä yhteistyössä asiakkaan johdon, markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun kanssa.

Into-Digital toteutti verkkopalvelun palvelumuotoilusta ylläpitoon

Into-Digital vastasi sekä uudistetun verkkopalvelun suunnittelusta että teknisestä toteutuksesta. Projekti koostui useasta osa-alueesta, joihin kuuluivat:

Lopputuloksena on verkkopalvelu, joka on Tapiolan Lämmön uuden brändin mukainen ja toteuttaa tärkeimmät tehtävänsä erinomaisesti.

“Uudistetun verkkopalvelun kautta asukaspalvelun rutiininomaiset tehtävät voidaan hoitaa helposti sähköisessä muodossa. Samalla vapautuu aikaa ja resursseja henkilökohtaiseen asukaspalveluun. Nyt Tapiolan lämpö tarjoaa verkossakin asukaspalvelua taidolla ja tahdolla!”

– Aleksi Kulmala / Digital Designer, Into-Digital

Valitut tekniset ratkaisut tekevät sähköisestä asukaspalvelusta tehokasta

Tapiolan Lämmön verkkopalvelun pohjaksi valittiin maailman suosituin julkaisujärjestelmä, eli WordPress. WordPressin ansiosta esimerkiksi asiakirjatilaukset ja muut lomakkeet voitiin toteuttaa suorituskykyisellä WordPress Gravity Forms -työkalulla, joka integroitiin suoraan Tapiolan Lämmön järjestelmiin.

Kun asiakas saapuu sivustolle, ruudun alareunassa näkyvä Tapiolan Lämmön chattibotti Vesa tervehtii heti kävijöitä ja tarjoaa apua yleisimpiin tarpeisiin. Verkkopalvelun näkyvyyden takaamiseksi teknologiavalinnoissa ja toteutuksessa otettiin huomioon myös hakukoneoptimoinnin tarpeet.

Tapiolan Lämpö on tarjonnut isännöintiä ja laadukkaita kiinteistönhuoltopalveluita pääkaupunkiseudulla jo 65 vuoden ajan. Konsernissa työskentelee yli 400 kiinteistöalan ammattilaista. Tapiolan Lämmöllä on 114 osakkeenomistajaa, joista 111 on Tapiolan alueen asunto- ja kiinteistöosakeyhtiöitä.

Toteutuksesta vastasivat:

Anton on Into-Digitalin Account Director. Toimiston parhaasta tsufesta vastaava koirien ystävä Anton pelaa vapaa-ajallaan golfia ja padelia.

Anton Grönlund, Account Director

Aleksi on Into-Digitalin Digital Designer. Skandinaavisen designin ystäväksi tunnustautuva Aleksi keräilee vintage-aarteita ja syö leipänsä maksamakkaralla.

Aleksi Kulmala, Digital Designer

Pekka on Into-Digitalin Head Developer. Vapaa-ajalla kahden kissan omistaja mielellään pyöräilee, piirtää ja valokuvaa vanhoilla kameroilla.

Pekka Suopellonmäki, Head Developer

Lisää töitämme