Lindroos on vuonna 1878 perustettu kello- ja kultasepänliike. Pitkät perinteet näkyvät niin palvelussa kuin korkeatasoisessa tuotevalikoimassa. Arvostetuimmat tuotemerkit, ajattomat klassikot sekä uusimmat mallit löytyvät usein ensimmäisenä Suomessa.

Lähtötaso ei tukenut myyntiä tai markkinointia

HAASTEET

Projektin lähtövaiheessa Lindroosin verkkosivusto oli auttamatta vanhentunut. Verkkomyyntiä ei ollut, eikä sivusto myöskään tukenut digimarkkinointia.

Moderni yleisilme ja brändit esille

RATKAISUT

Lähtötilanteen haasteet ratkottiin toteuttamalla toimintavarma ja moderni verkkokauppa, jossa tärkeimmät, eli kellobrändit ovat näyttävästi esillä. Verkkopalveluhankkeen jälkeen käynnistimme yhteistyön digimarkkinoinnin tiimoilta, jonka avulla myyntimenestys uudessa verkkopalvelussa on ollut mainiota.

He eivät pelänneet hankkeen kokoluokkaa, vaan näkivät sen ohi verkkokauppamyynnin potentiaalin. Se kannatti.

Aapo Mäki, CEO

Tavoitteena arvokkuuden jalkauttaminen verkkokauppaan

Uudistuksen tavoitteena oli saattaa Lindroosin web-preesens kertaheitolla huipputasolle verkkokaupalla, joka edistää yhtiön liiketoimintaa runsaan kellomyynnin ja markkinoinnillisen jättiharppauksen muodossa. Tavoite tuli myös saavuttaa tyylikkäästi.

Kesällä 2019 julkaistiin uusi ja upea lindroos.fi. Toimitusjohtajamme Aapo Mäki kehuu Lindroosin asennetta ja valmiutta panostaa hankkeeseen: ’’Täytyy kyllä antaa iso käsi Antille (Lindroosin toimitusjohtaja Antti Keisu), Tanjalle (Lindroosin markkinointijohtaja Tanja Keisu-Mäkinen) ja Annalle (Lindroosin projektiyhteyshenkilö Anna Sangi-Leinonen). He olivat alusta alkaen täysillä mukana hankkeessa, eivätkä pelänneet hankkeen kokoluokkaa, vaan pikemmin näkivät sen ohi verkkokauppamyynnin potentiaalin. Tällainen ajattelutapa on palveluntarjoajalle helpottavaa, sillä silloin tietää, että asiakas on sitoutunut hankkeeseen. Ja tulosten perusteella tämä ajattelutapa kannatti.”

Datan puute ratkaistiin käyttökokemussuunnittelulla ja kilpailijavertailulla

Lindroosin aikaisempi verkkosivusto ei juurikaan tarjonnut analytiikkadataa. Siksi uuden verkkopalvelun palvelumuotoilu ja käyttökokemussuunnittelu eivät voineet perustua vanhan verkkosivuston analytiikkatutkimukseen.

Käyttökokemussuunnittelu päätettiin perustaa kevyeen tutkimukseen ja kansainvälisten kilpailijoiden verkkopalveluiden vertailuun. Into-Digitalin projektin toteuttamisesta vastannut COO Arto Hautanen toteaa: ’’Benchmarkaus on tehokas keino selvittää, kuinka nimenomaan maailmalla toimitaan verkkopalveluiden suhteen. Sieltä saimme hyvät lähtökohdat omaan suunnittelutyöhömme.”

Inton ja meidän saumattoman yhteistyön johdosta lopputulos on odotetun erinomainen.

Into vastasi hankkeesta kokonaisuudessaan

Into-Digitalin rooli projektissa oli kokonaisvaltainen – vastasimme palvelumuotoilusta, teknisestä määrittelystä, UX & UI -suunnittelusta sekä teknisestä toteutuksesta. Verkkokauppa-alustana toimii WooCommerce yhdessä WordPressin kanssa.

Verkkokauppahankkeen jälkeen lindroos.fi-palvelun kylkeen on rakennettu Lindroos-myymälöille oma, verkkokauppaan integroitu asiakastietojärjestelmä.

Lindroosin markkinointijohtaja Tanja Keisu-Mäkinen kuvaa hanketta seuraavasti: ”Meille uudistus oli innolla ja kauan odotettu. Hanke oli massiivinen, mutta Inton ja meidän saumattoman yhteistyön johdosta lopputulos on odotetun erinomainen.”

Lisää töitämme