Mcare Oy on pohjoismaiden johtava Apple-brändin asiantuntija. Yritys on Applen valtuuttama vastuullinen huolto, joka valvoo toimitusketjun eettisyyttä ja ympäristöystävällisyyttä tarkasti. Into-Digital vastasi Mcaren joulukuussa 2020 julkaistun uuden mcared.com-verkkokaupan suunnittelusta ja toteutuksesta. Tätä nykyä yhteistyö jatkuu aktiivisen kehittämisen ja ylläpidon merkeissä.

Liiketoimintaa verkossa

Mcare on yksi yrityksistä, joka huomasi koronapandemian vauhdittavan ajatuksiaan liiketoiminnoista myös verkossa. Miksipä ei myydä Apple-valtuutetun toimittajan huoltamia käytettyjä, mutta erittäin laadukkaita laitteita ilman, että kuluttajan tulee kävellä Mcaren kivijalkakauppaan?

Menestys verkossa ei ole missään nimessä itsestäänselvyys. Laadukkaan verkkokaupan lisäksi sen hakukonelöydettävyys niin orgaanisesti kuin mainonnan keinoin on tärkeää. Into-Digitalin luottokumppani Tulos Helsinki vastaa mcared.com:n digitaalisesta markkinoinnista ja hakukonelöydettävyydestä niin orgaanisesti, kuin mainonnan keinoin.

Nopeaa laatua

Into-Digital vastasi verkkopalvelun palvelumuotoilusta, käyttöliittymäsuunnittelusta, käyttöliittymän visuaalisen ilmeen suunnittelusta, teknisestä suunnittelusta ja tietysti ohjelmoinnista eli koodaamisesta. Suunnittelutyössä hyödynnettiin vahvasti benchmarkeja kuitenkin siten, että tärkeitä asioita pyrittiin toteuttamaan verrokkeja paremmin.

Itse projekti oli hanakka, ja verkkopalvelun 1. versio oli julki kuuden viikon kuluttua ensimmäisestä Into-Digitalin ja asiakkaan välisestä keskustelusta. Hankkeen onnistuminen tässä ajassa edellytti niin rautaista projektinjohtoa, laadukasta suunnittelua sekä koodaamista kuin tietysti myös omistautunutta asiakasta, josta kiitos kuuluu tietysti Mcaren porukalle.

Teknologiat ja työkalut

Verkkopalvelu on toteutettu WordPressin ja sen WooCommerce-verkkokauppalisäosan päälle täysin räätälöidysti. Lisäksi käyttöliittymäkomponentteja on toteutettu niin sanotusti ’’modernein web-teknologioin’’, kun esimerkiksi salamannopeasti operoiva tuotesuodatus on toteutettu JavaScript-kirjasto Vue:lla. Räätälitoteutus edesauttaa sivuston toimivuutta nyt ja jatkossa, ja varmistaa myös optimaalisen hakukonelöydettävyyden.

Lisäosiksikin kelpuutettiin ainoastaan hyväksi todetut, laadukkaat ja tietoturvalliset pluginit muun muassa verkkomaksamiseen liittyen.

Verkkopalvelun raportointi- ja tiedonsiirtotyökaluihin on myös panostettu räätälöidysti: tieto liikkuu ja päivittyy verkkokauppajärjestelmän ja xml-muotoisen tuotetietokannan välillä nopeasti. Lisäksi verkkokaupan myyntiä kyetään seuraamaan ja raportoimaan räätälöidysti lukuisista eri näkökulmista.

Ei pelkkä projekti, vaan kumppanuus

Into-Digitalin ideologian keskiössä on se, että hankkeet onnistuvat niin laadukkaasti ja tehokkaasti, että yhteistyön edellytykset säilyvät myös jatkossa. Into-Digitalin ja Mcaren yhteiselo jatkuu, ja säännöllisen ylläpidon lisäksi verkkopalvelua kehitetään jatkuvasti.

Toteutuksesta vastasivat:

Antti Lassila on Into-Digitalin osakas, CTO ja intohimoinen golf-harrastaja, mistä kertoo kaksi peräkkäistä MTL-golfin mestaruuspokaalia vuosilta 2018 ja 2019. 2020 oli välivuosi menestyksessä.

Antti Lassila, CTO

Ernesti on Into-Digitalin Digital Designer. Vapaa-ajallaan Ernesti valokuvaa, kuuntelee vanhoja äänilevyjä ja siemailee single malt -viskejä. Ajoittain.

Ernesti Niemi, Digital Designer

Aapo Mäki on Into-Digitalin toimitusjohtaja, intohimoinen myyjä, verkkopalvelusuunnittelun moniottelija ja FC Barcelona -fani.

Aapo Mäki, CEO

Lisää töitämme