Uudistimme yli satavuotiaan perheyrityksen verkkosivuston. Tuloksena on visuaalisesti linjakas, palvelut selkeästi esittelevä ja sujuvat yhteydenotot mahdollistava palvelu Hakosen asiakkaille, kumppaneille ja muille sidosryhmille.

Hakosen visuaalinen ilme on vahva ja helposti tunnistettava. Yrityksen sinikeltaiset kuorma-autot ovat tuttuja katukuvasta ja nyt sama ilme tuotiin myös verkkosivustolle. Sivuston käyttöliittymä toimii responsiivisesti, eli se mukautuu sujuvasti käytettäväksi eri päätelaitteilla.

Kohderyhmänä uudet yritysasiakkaat

Verkkosivuston ensisijainen kohderyhmä on potentiaaliset yritysasiakkaat. Ratkaisut yrityksille nostetaan selkeästi esiin heti etusivulla ja samalla kuvataan Hakosen erityiset vahvuudet. Hakosen edistyksellinen älypuhelinsovellus esitellään kuvien ja tekstin avulla. Kaikille palveluille on omat sivunsa ja yhteystiedot ovat kattavasti saatavilla.

Suunnittelu ja toteutus samasta ovesta

Vastasimme verkkosivuston uudistuksesta kokonaisuudessaan, sisällön ja käyttöliittymän suunnittelusta ylläpitoon.

Työntekijät malleina kuvauksissa

Projektissa toteutettiin myös valokuvaus, koska Hakosella ei ollut laadukkaita kuvia toiminnastaan ja kuvapankkikuvia ei haluttu käyttää. Kuvaukset toteutettiin kahtena päivänä eri lokaatioissa ja malleina toimivat Hakosen työntekijät. Verkkosivuston lisäksi kuvia käytetään monipuolisesti myös muussa Hakosen markkinoinnissa.

Verkkosivusto jalostuu jatkokehityksessä

Verkkosivuston toteutuksessa tehtiin tarkoituksenmukaisia ratkaisuja ilman turhia mutkia. WordPress-julkaisujärjestelmällä rakennettu tekninen ratkaisu on kuitenkin tehty niin, että uusien toiminnallisuuksien lisääminen ja muu jatkokehitys on sujuvaa. Tarkoituksena onkin askel kerrallaan laajentaa verkkosivustoa.

Palkittua osaamista pienemmissä verkkopalveluissa

Hakonen.fi on hyvä esimerkki kompaktista verkkosivuston uudistamisen projektista, jossa olemme kunnostautuneet aiemminkin. Palkittuja pienemmän kokoluokan verkkopalveluitamme ovat esimerkiksi Suomen Partiolaisten Adventtikalenterin verkkokauppa ja Solera Finlandin Viinilinna.

Yksityisetsivä Kaarlo Hakosen vuonna 1918 perustama Hakonen on valtakunnallinen markkinajohtaja kotiinkuljetuksissa ja asennuksissa sekä Suomen suurin kodinkoneiden ja pesulakoneiden huoltaja. Yrityksen asiakkaita ovat esimerkiksi kodinkone- ja huonekaluliikkeet sekä kiinteistöt. Edelleen perheyrityksenä toimivan Hakosen mottona on alusta alkaen ollut ”aina askeleen edellä”.

Toteutuksesta vastasivat:

Ida Andersson on Into-Digitalin ensimmäinen palvelu- ja sisältömuotoilija, ex-projektipäällikkö ja kanien ystävä.

Ida Andersson, Service & Content Designer

Ernesti on Into-Digitalin Digital Designer. Vapaa-ajallaan Ernesti valokuvaa, kuuntelee vanhoja äänilevyjä ja siemailee single malt -viskejä. Ajoittain.

Ernesti Niemi, Digital Designer

Janne on Into-Digitalin Developer. Vapaa-aika Jannella kuluu uidessa, vuodenajasta riippumatta.

Janne Hyyryläinen, Developer

Lisää töitämme