Starttipalaverista verkkosivuston julkaisuun kolmessa viikossa

Luotonhallintaan erikoistuneella CreditVisorilla oli ongelma: uuden yrityksen toiminta oli pian alkamassa, mutta logo, verkkosivusto ja muut markkinointimateriaalit puuttuivat. Into-Digital lähti mukaan nopeatempoiseen projektiin yhdessä sisaryhtiönsä Ida Framin kanssa.

Nopea toteutus laadusta tinkimättä

Projektissa CreditVisorille luotiin logo ja raikas visuaalinen ilme, informatiivinen ja intuitiivinen verkkosivusto sekä ensimmäiset markkinointimateriaalit. Tiukka aikataulu oli tiedossa tarjousvaiheesta asti: starttipalaverista uuden sivuston julkaisuun oli aikaa vain kolme viikkoa.

Heti lähtöviivalta saakka oli tärkeää, että suunnitelmat visuaalisuuden ja teknisen toteutuksen osalta on oltava koko projektitiimille selkeitä, jotta toteutus pääsee etenemään jouhevasti.

Into-Digitalin suunnitteluosaamista haastoi se, että CreditVisorin logo ja visuaalinen ilme syntyi samaan aikaan verkkosivun suunnittelun ja toteutuksen kanssa. Tarkalla näkemyksellä pystyttiin kuitenkin toteuttamaan verkkosivustolle laadukas design, vaikka visuaalinen ilme hioutui lopulliseen muotoonsa UX- ja UI-suunnittelun rinnalla.

Kun tekninen toteutus alkoi, kaikki projektiryhmästä olivat samalla sivulla projektin sisällöstä, tavoitteista ja etenemisestä. Aktiivinen projektinjohto, selkeät työnjaot ja toimiva viestintä olivat edellytyksiä sille, että verkkosivusto pystyttiin toteuttamaan tiukassa aikataulussa laadusta tinkimättä.

Into-Digital vastasi verkkosivun toteutuksesta kokonaisuudessaan ja kolmen viikon aikana toteutettiin seuraavat työvaiheet:

  • sisältörakenteen suunnittelu
  • käyttökokemuksen ja käyttöliittymän suunnittelu
  • visuaalisen ilmeen suunnittelu
  • tekninen suunnittelu
  • julkaisujärjestelmän asennus ja käyttöönotto
  • tekninen toteutus
  • toiminnallisuuksien toteutus (kolme lomaketta eri tarkoituksiin)
  • sisältöjen syöttö ja muotoilu
  • palvelinratkaisu
  • kävijäseurannan toteutus
  • testaus ja julkaisu

Tiukka aikataulu vaatii sitoutumista ja luottamusta

Onnistuneen projektin ytimessä oli kaikkien osapuolten vankkumaton sitoutuminen ja kyky nopeaan päätöksentekoon. CreditVisor oli aktiivisesti mukana kaikissa työvaiheissa ja oli valmis sitoutumaan niin päätöksien tekemiseen kuin omien osuuksiensa toteuttamiseen, kuten sisällöntuotantoon. Esimerkiksi logo ja visuaalinen ilme lyötiin lukkoon eri vaihtoehtojen esittelyn jälkeen samana päivänä.

Ennen sivuston julkaisua viimeiset viilaukset sisältöihin tehtiin lennosta niin, että muutokset suunniteltiin ja toteutettiin yhdessä etäpalaverissa. Aikaa pitkille hyväksyntä- ja kommenttikierroksille ei ollut, mikä vaati syvää luottamusta kaikilta osapuolilta. Luottamusta vaati myös se, että koko projekti toteutui tarjouksesta julkaisuun ilman kasvokkaisia kohtaamisia koronatilanteen vuoksi.

Meidän, CreditVisorin ja Ida Framin tiimit puhalsivat yhteen hiileen ja lopputulos puhuu puolestaan. Onnistuimme yhdessä luomaan laadukkaan verkkosivuston ja puhuttelevan ilmeen aikataulussa, joka nosti kylmän hien pintaan

Anton Grönlund, Into-Digitalin asiakkuuspäällikkö

Projektin lopputuloksena on verkkosivusto, joka toimii CreditVisorin tärkeimpänä tiedonvälityksen ja markkinoinnin kanavana. Uusi creditvisor.fi oli julkaisuvalmis tasan kolmen viikon päästä aloituspalaverista, ja sivusto avattiin kävijöille täsmälleen sovitussa aikataulussa.

Alkuperäiset suunnitelmamme muuttuivat ja päätimme toteuttaa projektin poikkeuksellisen tiukassa aikataulussa. Onneksi kumppanivalinta osui kohdalleen ja onnistuimme erinomaisesti

Joona Hertola, CreditVisorin toimitusjohtaja

Toteutuksesta vastasivat:

Anton on Into-Digitalin Account Director. Toimiston parhaasta tsufesta vastaava koirien ystävä Anton pelaa vapaa-ajallaan golfia ja padelia.

Anton Grönlund, Account Director

Lisää töitämme