Animalia on eläinoikeusjärjestö, joka tekee töitä eläimille paremman maailman puolesta. Uudistimme 60 vuotta täyttävän järjestön verkkopalvelun ja vastaamme myös verkkopalvelun ylläpidosta. Uusi verkkopalvelu mahdollistaa tehokkaan digitaalisen markkinoinnin toteuttamisen ja tuottaa entistä enemmän lahjoituksia toiminnan rahoittamiseksi.

Verkkopalvelun ensisijaisena kohderyhmänä ovat Animalian toiminnasta kiinnostuneet potentiaaliset lahjoittajat. Uudistuksessa panostettiin erityisesti ostopolkujen suunnitteluun ja palvelumuotoiluun. Tavoitteena oli toteuttaa käyttökokemukseltaan sujuva, kaikille saavutettava ja lahjoittamisen mahdollisimman helpoksi tekevä verkkopalvelu.

”Into-Digitalin tarjous oli kokonaisuutena hyvin selkeä ja vastasi hyvin meidän vaatimusmäärittelyihimme. Etenkin projektinhallintaosaaminen ja selkeä aikataulutus tekivät vaikutuksen. Tiimi oli tosi mukava ja innostunut juuri meidän projektistamme, jonka kulku selitettiin myös selkeästi.”

– Taija Rinne / Viestintäpäällikkö, Animalia

Luovan ratkaisun keskiössä tunteisiin vetoavat kuvat

Luova ratkaisu perustuu vahvaan visuaalisuuteen. Verkkopalvelussa hyödynnetään eläimien tunteita ja ihmisen ja eläimien välistä suhdetta vaikuttavasti ilmentäviä kuvia. Visuaalinen ilme on muutoinkin voimakas ja rohkeakin. Animalia haluaa erottua kilpailijoistaan!

Sisältöjen toteutustapa on modulaarinen, eli verkkopalvelussa pystyään monipuolisesti toteuttamaan erilaisia tekstin, kuvan ja muun sisällön yhdistelmiä. Ratkaisu mahdollistaa Animalian tiimille rikkaidenkin esitystapojen toteuttamisen omin voimin, ilman aikaa ja rahaa vaativaa koodaustyötä.

Räätälöity lahjoitustyökalu tekee lahjoittamisesta sujuvaa

Verkkopalvelun tekninen ratkaisu on Animalian tarpeisiin räätälöity modulaarinen WordPress-toteutus. Toteutimme JavaScript-kirjasto Vue:lla lahjoitustyökalun, jolla lahjoittaminen käy sujuvasti. Työkalulla voidaan myös tehdä erilaisia lahjoittamisen kampanjoita. ”Konepellin” alle rakensimme integraatiot  Animalian asiakkuudenhallintajärjestelmään (CRM) ja uutiskirjepalveluun.

Projektin sisältö palvelumuotoilusta jatkokehitykseen

Vastasimme verkkopalvelun suunnittelusta ja toteutuksesta kokonaisuudessaan:

Työskentelimme projektissa tiiviissä yhteistyössä asiakkaan kanssa. Animalian tiimi sitoutui hankkeeseen vahvasti ensitapaamisesta ja työskenteli väsymättä julkaisuun asti.

”Into-Digitalin tiimi oli alusta saakka todella lähestyttävä ja ystävällinen, ja tunsimme olevamme hyvissä käsissä. Saimme hyviä ehdotuksia lahjoituspolun, rakenteiden loogisuuden ja käytettävyyden parantamiseksi. Oli selvää, että Inton porukka osaa nämä asiat.”

– Emmi Pääkkönen / Varainhankintapäällikkö, Animalia

Löydettävä ja saavutettava verkkopalvelu

Ajankohdasta ja kampanjoinnista riippuen, suuri tai suurin osa verkkopalvelun liikenteestä tulee hakukoneiden kautta. Hakukonelöydettävyys huomioitiin sisällöissä, teknisessä työkalujen valinnassa teknisissä ratkaisuissa. Lisäksi pyritään aktiivisesti kasvattamaan verkkopalvelun linkkivoimaa, eli saamaan lisää verkkopalveluun johtavia linkkejä.

Löydettävyyden lisäksi verkkopalvelun halutaan olevan saavutettava. Saavutettavien verkkopalveluiden käyttäminen on kaikille sujuvaa, toimintarajoitteista tai muista henkilökohtaisista ominaisuuksista riippumatta. Animalian verkkopalvelu tehtiin saavutettavuustason WCAG 2.0 mukaisena.

Yhteistyö jatkuu tiiviinä

Projektissa on nyt siirrytty verkkopalvelun ylläpitoon ja jatkokehitykseen. Työ on siis vasta alussa ja yhteistyö jatkuu tiiviinä.

’’Tämä oli heti alusta alkaen hyvän fiiliksen projekti – eikä vähiten sen vuoksi, että Animalia on nimenomaan eläinoikeusjärjestö. Verkkopalvelu on hyvä esimerkki siitä, kuinka huolellinen suunnittelu johtaa toimivaan lopputuloksen. Lopputulos on upea ja tulokset puhuvat puolestaan!”

– Aapo Mäki / Toimitusjohtaja, Into-Digital

Tänä vuonna 60 vuotta täyttävä Animalia on eläinoikeusjärjestö, jossa kaikki saavat vaikuttaa. Animalia tekee töitä sellaisen maailman puolesta, jossa eläimillä on itseisarvo riippumatta siitä, mitä hyötyä niistä on ihmiselle. Jäsenet, lahjoittajat ja muut tukijat ovat järjestön toiminnan edellytys. Eläinten asema yhteiskunnassa ei voi parantua ilman pitkäjänteistä asiantuntija- ja vaikuttamistyötä, jota Animalia ja muut eläinoikeusjärjestöt tekevät.

Toteutuksesta vastasivat:

Ida Andersson on Into-Digitalin ensimmäinen palvelu- ja sisältömuotoilija, ex-projektipäällikkö ja kanien ystävä.

Ida Andersson, Service & Content Designer

Ernesti on Into-Digitalin Digital Designer. Vapaa-ajallaan Ernesti valokuvaa, kuuntelee vanhoja äänilevyjä ja siemailee single malt -viskejä. Ajoittain.

Ernesti Niemi, Digital Designer

Laura on Into-Digitalin Developer. Futisjoukkueensa maalivahtina ja viherkasvien parissa vapaa-aikaansa viettävä Laura fanittaa Euroviisuja ja hyvän ruoan laittamista.

Laura Pekkanen, Developer

Jani on Into-Digitalin Head Developer. Pelaamisen Grand Old Man -nimelläkin tunnetulle savolaiselle kelpaa kaikki tietokonepeleistä lautapeleihin sekä pen & paper -roolipeleihin.

Jani Martikainen, Head Developer

Lisää töitämme