St1 / kokosuomenaarre­kartta.fi

Markkinointitoimisto Dingle suunnitteli ja Into-Digital toteutti St1:lle kampanjasivuston, jolla pyritään nostamaan kotimaan matkailun houkuttelevuutta kesälomaansa viettävien suomalaisten keskuudessa.

Toteutettu kampanjasivusto on koko Suomen laajuisen jättikampanjan keskiössä. Sivustolle on upotettu interaktiivinen kartta, jonne on lisätty kotimaisia matkakohteita. Palvelun ajatus on kaivaa käyttäjien mielistä mielenkiintoisia ja ei-niin-tunnettuja kotimaisia matkailukohteita myös muiden suomalaisten tietoisuuteen.

Sivustolle toteutettiin lisäksi äänestysmahdollisuus Instagramista tuoduille kuville. St1:n asemilla tankanneita hemmotellaan arvontatoiminnallisuudella, josta voi voittaa lahjakortteja.

Sivusto tiivistää tarkoituksensa seuraavasti: ”Kesäinen Suomi on automatkaajan aarreaitta. Jokainen harju, niemennokka ja kallionkieleke kätkee taakseen tutkimisen arvoisen paikan, jossa kelpaa oikoa jalkoja. Koko Suomen aarrekartta kertoo, millaisia aarteita seuraavan kaarteen takaa löytyy. Kun kesälomaa vietetään kaukomaille lentämisen sijaan kotimaassa, ympäristökin kuormittuu vähemmän.”

  1. Miksi? Ilmastonmuutoksen ja kotimaamme luonnon kasvava arvostus ovat kombo, joka on siivittänyt kotimaan matkailun eräänlaiseksi uudeksi sekä puhtaaksi vaihtoehdoksi suomalaisille. Suomi pitää sisällään lukemattoman määrän jonkun tiedossa olevia mitä upeampia matkailukohteita, mutta valitettavasti monet näistä kohteista ovat jääneet pimentoon suurelta yleisöltä.
  2. Mitä? Dingle kehitteli yhdessä loppuasiakkaan St1:n kanssa erittäin laajan Koko Suomen Aarrekartta -kampanjan, jonka keskiöön päätettiin toteuttaa käyttäjä- ja mobiiliystävällinen verkkopalvelu. Palvelun on tarkoitus vastata mistä löytyy hienoimmat suomalaiset matkailukohteet/nähtävyydet -kysymykseen, kun käyttäjä suunnittelee esimerkiksi ajoreittiään halki Suomenmaan. Palvelu mahdollistaa paikkojen sekä kuvien lataamisen, niiden äänestämisen ja suodatusmahdollisuuksia eri kategorioiden perusteella.
  3. Tulokset? Kokemuksellisia tuloksia on luonnollisesti mahdotonta mitata, mutta kampanja on saavuttanut valtavan näkyvyyden maanlaajuisesti St1-huoltoasemilla. Sivuston kävijäliikenne ja aktiivisuus kokosuomenaarrekartan täydentämisessä on ollut ilahduttavaa – lienee selvää, että moni suomalainen on saanut onnistuneesti jaettua mitä upeampia kotimaisia matkailullisia aarteita myös muiden nähtäväksi.

Tekijät

Developer

Jani Martikainen

CTO

Arto Hautanen

Project manager

Niklas Mattsson

Sales director

Aapo Mäki

Ota yhteyttä