Isot ja pienet verkkokaupat ammattitaidolla

Toteutamme verkkokaupat muutaman tuotteen verkkokioskista tuhansien tuotteiden kokonaisuuksiin. Tunnemme kattavasti eri verkkokauppa-alustat. Tyypillisesti verkkokauppoihin toteutetaan myös esimerkiksi integraatioita muihin järjestelmiin.

Verkkokauppa

Digitalisaation myötä yhä useampi taho pohtii, olisiko järkevää myydä omaa tuotetta tai palvelua verkossa. Yhä useampi myös pohtii, olisiko järkevää tarjota jotain informaatiota tai mahdollisuuksia verkkokauppamaisesti, sillä ihmisen informaation haku- ja ostokäyttäytyminen on jatkuvasti kehittymässä suoraviivaisempaan suuntaan. Harmittavan monille yrityksille verkkopreesens on kompastuskivi, joka voi tarkoittaa verkkokaupan puuttumista tai myös verkkosivuston uudistustarvetta.

Yhä useampi asiakas haluaa mahdollisuuden hankkia ostotapahtumaan vaadittavat tiedot verkosta, vaikka tuote tai palvelu olisikin sellainen, että viimeinen sysäys ostopäätökselle vaatii fyysisen tuotetutustumisen tai vaikkapa asiakaspalvelijan. Tällöin on tärkeää kyetä liikuttelemaan potentiaalista ostajaa verkkokaupan ja ’’kivijalan’’ välillä – usein keskusteluun tulee myös verkkokaupat, joista osta-nappi puuttuu, ja varsinaisen tuotteen tilalle lähetetään esimerkiksi ilmainen tai mitättömän hintainen tuotenäyte.

Verkkokauppoja on erilaisia, ja jokaiseen tarpeeseen löydetään varmasti sopiva ratkaisu.

Verkkokauppamaisuus

Monet eri toiminnot eri verkkopalveluissa häilyttävät verkkokauppa-termin käyttötarkoituksia. Täten Into-Digitalin puhuessa verkkokaupasta se saattaa tarkoittaa tuhansien tuotteiden suodatusmahdollisuuksia sisältävää suoraviivaista verkkokauppaa maksuliikenteineen, tai mahdollisesti verkkopalvelua, jossa verkkokauppamaisuus tulee esiin eri lahjoitusvaihtoehtojen valinnasta ja lahjoitusmaksuliikenteestä. Joissain verkkokaupoissa toisaalta kaikki tapahtuu verkkokauppamaisesti, mutta siellä ei liiku euroakaan. Osta-napin sijaan käyttäjälle saatetaan kertoa, että ennen ostamista kannattaa piipahtaa vielä paikan päällä.

Verkkokaupan integraatiot

Meillä on kokemusta lukuisista eri maksuliikenneliittymistä eri palveluntarjoajiin. Arvioimme integraatioiden työmäärän tapauskohtaisesti. Integraatiokysymys ei ole tärkeä pelkästään verkkokauppahankkeissa. Integraatiot ovat kaikissa hankkeissa mahdollisesti merkittävä työmäärään vaikuttava ja täten ennalta huolella selviteltävä kysymys.

Toisaalta integraatiot – tiedon liikkuminen eri palveluiden välillä – on tärkeää myös asiakastiedon osalta. Usein tekemämme verkkokaupat integroidaan myös CRM- ja ERP-järjestelmiin niin asiakas- kuin tuotetietojenkin edestakaisen liikkumisen mahdollistamiseksi.

Verkkokauppa hankkeena

Verkkokaupan pystyttämisestä ei ole pakko tehdä henkisesti isoa hanketta – jos tarkoitus on kyetä myymään esimerkiksi muutamia tuotteita suoraviivaisella ostopolulla, miksipä emme mahdollistaisi tätä nykyisen tai uudistettavan verkkosivustonne yhteyteen pienellä työmäärällä?

Toisaalta suuremmat verkkokauppahankkeet ovat laajoja kokonaisuuksia, joka vaatii erityisen paljon teknisestä kyvykkyyttä. Myös asiakkaan panos tarvitaan, sillä esimerkiksi tuotehaku, -kategorisointi ja muutenkin verkkokaupan rakenteen määrittely ovat valintoja, joihin asiakkaalla on poikkeuksetta tärkeä näkemys.

Verkkokauppa-alustat

Suunnittelemme verkkokauppatoteutukset aina asiakkaan tarpeiden mukaseksi. Käytämme verkkokauppatoteutuksissamme lukuisia eri alustovaihtoehtoja, kuten WordPress-julkaisujärjestelmän ilmaista WooCommerce-verkkokauppalisäosaa ja MyCashFlow-verkkokauppapalvelua.

WooCommerce

Yksi maailman suosituimmista verkkokauppa-alustoista on syystä WooCommerce. WooCommercen tekniikka perustuu avoimeen lähdekoodiin, ja alustan etuina ovat mm. räätälöitävyys, laajennettavuus sekä mahdollisuus liittää kauppa saumattomasti osaksi asiakkaan verkkosivustoa.

MyCashFlow

MyCashFlow on kuukausimaksullinen verkkokauppapalvelu, jota voidaan muokata asiakkaan tarpeiden mukaan mm. ulkasun ja verkkokaupan rakenteen osalta. Palvelussa voidaan valita juuri kyseiselle kaupalle soveltuva tuotemäärä ja muut tarvittavat ominaisuudet, kuten esimerkiksi sähköpostisuoran lähetyksen. Vaikka MyCashFlow on suljettu verkkokauppapalvelu, palveluun on mahdollista toteuttaa integraatiot eri järjestelmiin, esimerkiksi tilaustietojen viemistä toiminnanohjausjärjestelmään.

Verkkokaupan hinta

Verkkokaupan hinta koostuu luonnollisesti sen rakentamiseen vaadittavasta työmäärästä. Verkkokaupan hinta -aihetta voi lähestyä kahdesta näkökulmasta:

  • Suunnitellaan eli speksataan tarpeeseenne sopiva verkkokauppa. Tällöin listaamme esimerkiksi kaikki tarvittavat toiminnallisuudet, sivupohjien määrät, integraatiot ja muut tekniseen työhön vaikuttavat asiat. Tehdyn määrittelyn pohjalta meidän on vaivaton kertoa teille verkkokaupan tekninen työmääräarvio ja täten myös hinta-arvio.
  • Kertokaa meille budjettinne, niin me suunnittelemme verkkokauppanne time and money box -periaatteella. Kokemuksemme mahdollistaa sen, että listaamme tarpeeseenne soveltuvat verkkokaupan pakolliset toiminnallisuudet, jotka saadaan toteutettua esimerkiksi kymmenessä henkilötyöpäivässä. Olemme toteuttaneet lukuisia erittäin suoraviivaisia ja toimivia verkkokauppakokonaisuuksia tällä lähestymistavalla.

 

Ota yhteyttä