Ylläpito ja jatkokehitys

Tarjoamme lähes 20 vuoden kokemuksella verkkosivustojen, verkkokauppojen ja muiden verkkopalveluiden ylläpidon ja jatkokehityksen. Tunnemme tekemisen tyypilliset haasteet ja olemme tottuneita ratkomaan niitä.

Verkkopalvelun suunnittelun ja toteutuksen asiakkaalle työläin vaihe alkaa tyypillisesti vasta julkaisusta. Sisältöjä täytyy päivittää ja mieluiten toteuttaa jatkuvasti lisää. Tarvitaan uusia sivupohjia, sisältömoduuleita, lomakkeita, laskureita, karttoja ja muita uusia toiminnallisuuksia. Verkkosivuston toimivuus ja tietoturva täytyy varmistaa jatkuvalla teknisellä ylläpidolla.

Tekemistä siis riittää, mutta miten tekeminen käytännössä onnistuu sujuvasti? Harmillisen usein ei oikein mitenkään.

Ratkaisemme ylläpidon ja jatkokehityksen haasteenne

Tunnemme tekemisen tyypilliset haasteet ja olemme tottuneita ratkomaan niitä.

Tyypillisiä verkkopalvelun ylläpidon ja jatkokehityksen haasteita ovat esimerkiksi seuraavat:

  • Julkaisujärjestelmä on hankalasti toteutettu tai sitä on muista syistä hankala käyttää
  • Tekninen ylläpito on laiminlyöty ja verkkosivusto on epävakaa ja tietoturvaltaan huono
  • Sisältöjen muotoiluja käytetään huonosti tai ei ollenkaan ja sisältö rapistuu
  • Ylläpidon ja jatkokehityksen prosessi on kankea ja tekeminen takkuaa
  • Ylläpitohinnoittelu on epäselvää ja kallista
  • Yhteistyökumppani reagoi hitaasti tai ei ollenkaan
  • Näkemystä verkkosivuston kehittämisestä ei ole

Tutustu tarkemmin palveluihimme ja katso myös palveluidemme hinnat tältä sivulta.

Ylläpitopalvelun sisältö

Verkkopalvelun teknisen ylläpidon töitä voisi kutsua kuukausittaiseksi terveystarkastukseksi, jossa kuitenkin tehdään tarkastuksen lisäksi myös tarvittavat päivitykset. Ylläpitotyön tarkoituksena on varmistaa verkkopalvelun toimivuus:

  • Julkaisujärjestelmä
  • Toiminnallisuudet, kuten lomakkeet ja laskurit
  • Järjestelmän lisäosat
  • Integraatiot
  • Tietoturva
  • Käytön tuki

Kun ylläpito on laadukkaasti hoidettu, voidaan verkkopalvelua käyttää ja jatkokehittää tehokkaasti. Epävakaa ja tietoturvaltaan horjuva verkkopalvelu on riski, eikä toteuta tarkoitustaan markkinoinnin, viestinnän ja myynnin tärkeimpänä työkaluna.

Verkkopalvelun ylläpidon hinta

Verkkopalvelun julkaisujärjestelmän teknisen ylläpidon tarjoamme jatkuvana palveluna, jolloin hinta on tyypillisesti 125 €/kk. Hinta perustuu työmäärään, joka on noin 1-1,5h/kk.

Mikäli ylläpitotyössä havaitaan enemmän töitä vaativia asioita, näiden toteuttamisesta sovitaan erikseen. Tällaisia saattavat olla esimerkiksi integraatioiden muutostarpeet, jos kolmannen osapuolen järjestelmä on muuttanut rajapintojaan.

Laajempien verkkopalveluiden, kuten liiketoimintakriittisten verkkokauppojen, ylläpidon työmäärä ja hinta on suurempi ja sovitaan tapauskohtaisesti. Tyypillinen hinta on laajemmissakin palveluissa kuitenkin vain joitain satoja euroja.

Verkkopalvelun jatkokehitys

Kun verkkopalvelua kehitetään suunnitelmallisesti, se toimii paremmin kaikilla mittareilla ja tuottaa varmemmin haluttuja tuloksia. Kehitystyössä huomioidaan sekä verkkopalvelun ylläpitäjän että käyttäjän näkökulmat. Otamme tarvittaessa myös kantaa esimerkiksi hakukoneoptimointiin ja digitaalisen markkinoinnin ratkaisuihin.

1. Asiakkaan määrittelemät tarpeet

  • Asiakas tekee toimeksiannon verkkopalvelunsa jatkokehityksestä.
  • Kirjoitamme toimeksiannon pohjalta tarkemman teknisen kuvauksen työn sisällöstä ja annamme asiakkaalle kiinteähintaisen tarjouksen työstä.
  • Kun asiakas hyväksyy työn tehtäväksi, vahvistamme aikataulun ja teemme työn. Tyypillisestä päivien sisällä toimeksiannosta.
  • Toimitamme asiakkaalle linkin verkkopalvelun demoversioon, jossa asiakas pääsee tarkistamaan tehdyn päivityksen ja hyväksymään sen julkaistavaksi.
  • Raportoimme asiakkaalle toteutetun työn sisällön ja laskutamme tehdyt työt kuukausittain.

2. Jatkokehitys Into-Digitalin näkemyksen pohjalta

Toimimme useiden asiakkaidemme kanssa työskentelymallilla, jossa verkkopalvelun jatkokehitystä ohjataan yhdessä. Meidän tehtävämme on asiakkaan toiveiden kriittinen arviointi ja kehittäminen sekä omien suosituksiemme esittäminen.

  • Esimerkiksi kuukausittaisessa työpalaverissa määritellään keskeiset kehityskohteet. Samalla käydään läpi edellisen kuukauden aikana tehdyt työt
  • Kirjoitamme tarkemman teknisen kuvauksen työn sisällöstä ja annamme asiakkaalle kiinteähintaisen tarjouksen työstä
  • Kun asiakas hyväksyy työn tehtäväksi, vahvistamme aikataulun ja teemme työn
  • Toimitamme linkin verkkopalvelun demoversioon, jossa asiakas pääsee tarkistamaan tehdyn päivityksen ja hyväksymään sen julkaistavaksi
  • Raportoimme asiakkaalle toteutetun työn sisällön ja laskutamme tehdyt työt kuukausittain

Jatkokehityksen hinta

Tarjoamme työn tuntihinnalla ja laskutamme työn toimittamamme kiinteähintaisen tarjouksen mukaan. Et siis koskaan maksa tyhjästä tai joudu miettimään hinnan muuttumista kesken projektin.

Laskutamme jatkokehitystyöt kuukausittain. Toimitamme kuukauden päätteeksi raportin tehdyistä töistä ja laskutusyhteenvedon hyväksyttäväksesi.

Tuntihintamme ylläpidon ja jatkokehityksen töille on 107€ (+alv 24%).

Kuinka asiakkaaksemme?

1. Verkkopalvelun haltuunotto

  • Nykyisen ympäristön kuvaus
  • Käyttöoikeudet
  • Tutustuminen, palvelinsiirto ja tietoturvapäivitykset
  • Julkaisuprosessin testaus

2. Ylläpito

  • Kuukausittaiset versiopäivitykset
  • Kuukausittaiset lisäosapäivitykset
  • Kuukausittaiset tietoturvapäivitykset

3. Jatkokehitys

  1. Asiakkaan jatkokehitystarve
  2. Into-Digitalin kiinteähintainen tarjous
  3. Into-Digitalin toteutus kolmen päivän sisällä ja esikatseluversio asiakkaalle hyväksyttäväksi
  4. Jatkokehityskohteen julkaisu
  5. Laskutus tarjouksen, ei toteutuneen työmäärän mukaan

Kiinnostuitko? Soita!

Täytä sivun alareunan lomake tai ota yhteyttä alla oleviin ihmisiimme.

CEO

Aapo Mäki

050 330 8959

Account Director

Anton Grönlund

050 512 4969

Ylläpito- ja jatkokehityasiakkaitamme

Tarinoita asiakkaistamme