Design-prosessi

Verkkosivusto tai -kauppa on yrityksen tai muun organisaation tärkein yksittäinen markkinointiviestinnän väline, joten sen suunnitteluun on suositeltavaa käyttää ajatusta ja aikaa.

Digitaalinen palvelumuotoilu on ajattelutapa, prosessikuvaus ja joukko erilaisia työkaluja, joita soveltamalla syntyy käyttökokemuksia, jotka saavat käyttäjän hykertelemään.

Me teemme käyttäjäkeskeistä suunnittelua. Se korostaa käyttäjien tarpeiden tunnistamista ja niiden nostamista suunnittelun keskiöön. Käyttäjälähtöisessä suunnittelussa puolestaan otetaan käyttäjä mukaan suunnitteluprosessiin – annetaan ihmisten itse kertoa, mitä he tekevät.

Design-prosessin tuotokset

Seuraavassa lista materiaaleista, jotka vähintään tuotetaan täysimääräisen design-prosessimme aikana.

  • Kohderyhmäanalyysi
  • Hakusana-analyysi
  • Sisältörakennekaavio
  • Käyttäjäpolut
  • Käyttötapausesimerkit
  • Wireframe-prototyyppi
  • Layout-prototyypit (mobiili ja desktop)

Design-prosessimme työvaiheet

Konseptointi ja palvelumuotoilu

Konseptisuunnittelun ja palvelumuotoilun ydintavoite on selvittää mitä ylipäätänsä oltaisiin tekemässä ja miksi sitä oltaisiin tekemässä. Keitä ovat palvelun käyttäjät ja kenen kanssa kilpailemme?

Lue lisää

Käyttökokemus (UX)

Käyttökokemus on tunne, joka syntyy palvelua käyttäessä. Se on havaintoja, tunteita, ajatuksia, reaktioita, jotka heräävät palvelun käytöstä. Kun kokemus on positiivinen, saavutetaan parempia tuloksia.

Lue lisää

Käyttöliittymä (UI)

Kun verkkopalvelu miellyttää silmää, syntyy positiivinen tunne sen käyttämisestä. Ensivaikutelman merkitys on tässäkin asiassa suuri ja käyttäjä muodostaa ensivaikutelmansa verkkopalvelusta juuri visuaalisuuden perusteella.

Lue lisää

Ryhdytäänkö töihin?

"*" näyttää pakolliset kentät

Nimetön

Kaikkia tietoja käsitellään tietosuojaselosteen mukaisesti.