Tapiolan lämpö — saumattomaan asukaspalveluun

Määrittely

Ohjelmointi

UX & UI

WordPress

Tapiolan Lämpö panostaa kasvuun ja on uudistanut strategiansa, tavoitteenaan vahvistaa asemaa koko pääkaupunkiseudulla. Sisaryrityksemme Ida Fram vastasi Tapiolan Lämmön brändiuudistuksesta ja me suunnittelimme ja toteutimme Tapiolan Lämmön uuden verkkopalvelun.

Verkkopalvelun uudistamisen myötä asumiseen liittyvät rutiiniasiat voidaan hoitaa entistä helpommin sähköisesti. Näin asiakkaiden ja Tapiolan Lämmön välinen yhteistyö on jatkossa entistäkin saumattomampaa ja henkilökohtaiseen asukaspalveluun vapautuu enemmän aikaa. Uusi slogan ”Asukaspalvelua tahdolla ja taidolla” kiteyttää brändin ytimen. Lämpöä ja huolenpitoa viestivä uudistettu visuaalinen ilme ja logo näkyvät verkkopalvelun lisäksi laajasti Tapiolan Lämmön toiminnassa, kuten huoltoautoissa, työvaatteissa ja asukasohjeissa.

Uudistettu verkkopalvelu helpottaa asukkaan arkea

Verkkopalvelu on, henkilökohtaisen palvelun ohella, Tapiolan Lämmön tärkein asiakaspalvelun ja myynnin kanava. Sivustoa käyttävät myös yhteistyökumppanit, median edustajat ja yrityksen muut sidosryhmät. Into-Digitalin ja Tapiolan Lämmön yhteisenä tavoitteena oli kehittää verkkopalvelusta mahdollisimman kätevä tapa esimerkiksi huoltopyyntöjen ja asiakirjojen tilaukseen. Palvelun kautta voi myös muun muassa ilmoittaa muutostöistä sekä tehdä tarjouspyynnöt teknisistä asiantuntijapalveluista sekä viher-, remontti- ja LVI -palveluista. Asukassivujen kautta asiointi Tapiolan Lämmön kanssa on helppoa ja huoletonta.

“Into-Digitalin toteuttama verkkopalvelu tekee asukkaiden palvelemisesta entistä sujuvampaa ja tukee samalla myyntityötä. Verkkopalvelu on oleellinen osa laajempaa brändimme uudistamista ja olemme hyvin ylpeitä lopputuloksesta.”

Elina Silvennoinen / Markkinointi- ja viestintäpäällikkö, Tapiolan Lämpö

Yhteistyöprojektissa verkkosivuston palvelumuotoilua ja käyttöliittymää lähdettiin miettimään asiakkaan sujuvan käytön näkökulmasta. On tärkeää, että esimerkiksi avaimet hukannut asukas saa apua mahdollisimman nopeasti. Verkkopalvelun on oltava selkeä, jotta sen käyttö onnistuu tavallisen arjen ohella myös huolen hetkellä.

Erityisen tärkeää projektin onnistumisen kannalta oli, että Tapiolan Lämpö sitoutui projektiin ylintä johtoa myöten. Verkkopalvelun suunnittelu ja toteutus tehtiin tiiviissä yhteistyössä asiakkaan johdon, markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun kanssa.

Into-Digital toteutti verkkopalvelun palvelumuotoilusta ylläpitoon

Into-Digital vastasi sekä uudistetun verkkopalvelun suunnittelusta että teknisestä toteutuksesta. Projekti koostui useasta osa-alueesta, joihin kuuluivat:

1. Palvelumuotoilu ja määrittely

Mitä ollaan tekemässä, miksi ja miten? Tavoitteiden varmistus, mahdolliset tutkimukset, asiakasymmärrys, sisältö, sivupohjat ja toiminnallisuudet, tekniset määritelmät ja reunaehdot.

Lue lisää

2. Sisältörakenne ja sisällön suunnittelu

Kun sisältörakenne on looginen ja selkeä, käyttäjä löytää etsimänsä sisällön helposti ja nopeasti. Sisältörakenne on tärkeä myös hakukonelöydettävyyden kannalta.

Lue lisää

3. Käyttöliittymä (UI)

Miltä verkkosivu näyttää? Verkkopalvelun käyttöliittymä on yksi olennaisimmista osista verkkopalvelun käyttökokemuksessa. Ensivaikutelma sivustosta syntyy 50 millisekunnissa.

Lue lisää

4. Tekninen suunnittelu ja toteutus

Hyvä suunnitelma muuttuu toimivaksi verkkopalveluksi vasta koodiriveillä. Me noudatamme parhaita mahdollisia ohjelmointikäytänteitä varmistaaksemme asiakkaidemme verkkopalveluiden toimivuuden, tietoturvan ja pitkäikäisyyden.

Lue lisää

5. Ylläpito ja jatkokehitys

Erinomaisesta verkkosivustosta on tärkeää pitää huolta. Lisäksi sen toimivuutta yleisesti sekä tavoitteisiin nähden on tärkeää analysoida ja palvelua kehittää analyysin perusteella.

Lue lisää

Lopputuloksena on verkkopalvelu, joka on Tapiolan Lämmön uuden brändin mukainen ja toteuttaa tärkeimmät tehtävänsä erinomaisesti.

“Uudistetun verkkopalvelun kautta asukaspalvelun rutiininomaiset tehtävät voidaan hoitaa helposti sähköisessä muodossa. Samalla vapautuu aikaa ja resursseja henkilökohtaiseen asukaspalveluun. Nyt Tapiolan lämpö tarjoaa verkossakin asukaspalvelua taidolla ja tahdolla!”

Aleksi Kulmala / Digital Designer, Into-Digital

Valitut tekniset ratkaisut tekevät sähköisestä asukaspalvelusta tehokasta


Tapiolan Lämmön verkkopalvelun pohjaksi valittiin maailman suosituin julkaisujärjestelmä, eli WordPress. WordPressin ansiosta esimerkiksi asiakirjatilaukset ja muut lomakkeet voitiin toteuttaa suorituskykyisellä WordPress Gravity Forms -työkalulla, joka integroitiin suoraan Tapiolan Lämmön järjestelmiin.

Kun asiakas saapuu sivustolle, ruudun alareunassa näkyvä Tapiolan Lämmön chattibotti Vesa tervehtii heti kävijöitä ja tarjoaa apua yleisimpiin tarpeisiin. Verkkopalvelun näkyvyyden takaamiseksi teknologiavalinnoissa ja toteutuksessa otettiin huomioon myös hakukoneoptimoinnin tarpeet.

Tapiolan Lämpö on tarjonnut isännöintiä ja laadukkaita kiinteistönhuoltopalveluita pääkaupunkiseudulla jo 65 vuoden ajan. Konsernissa työskentelee yli 400 kiinteistöalan ammattilaista. Tapiolan Lämmöllä on 114 osakkeenomistajaa, joista 111 on Tapiolan alueen asunto- ja kiinteistöosakeyhtiöitä.

Toteutuksesta vastasivat:

Aleksi Kulmala

Digital Designer

Pekka Suopellonmäki

Head Developer

Ryhdytäänkö töihin?

"*" näyttää pakolliset kentät

Nimetön

Kaikkia tietoja käsitellään tietosuojaselosteen mukaisesti.