Lindroosin verkkopreesens täysin uuteen uskoon

Lindroos on vuonna 1878 perustettu kello- ja kultasepänliike. Pitkät perinteet näkyvät niin palvelussa kuin korkeatasoisessa tuotevalikoimassa. Arvostetuimmat tuotemerkit, ajattomat klassikot sekä uusimmat mallit usein ensimmäisenä Suomessa. 

Tavoitteena arvokkuuden jalkauttaminen verkkokauppaan

Into-Digital suunnitteli ja toteutti kello- ja koruliike Lindroosille verkkokaupan. Uudistuksen tavoitteena oli saattaa Lindroosin web-preesens kertaheitolla huipputasolle verkkokaupalla, joka edistää yhtiön liiketoimintaa runsaan kellomyynnin ja markkinoinnillisen jättiharppauksen muodossa. Ja tavoite tuli saavuttaa tyylikkäästi.

”He eivät pelänneet hankkeen kokoluokkaa, vaan näkivät sen ohi verkkokauppamyynnin potentiaalin. Se kannatti.”

Lopputuloksena kesällä 2019 julkaistiin uusi ja upea lindroos.fi. Into-Digitalin toimitusjohtaja Aapo Mäki kehuu Lindroosin asennetta ja valmiutta panostamaan hankkeeseen: ’’Täytyy kyllä antaa iso käsi Antille (Lindroosin toimitusjohtaja Antti Keisu), Tanjalle (Lindroosin markkinointijohtaja Tanja Keisu-Mäkinen) ja Annalle (Lindroosin projektiyhteyshenkilö Anna Sangi-Leinonen). He olivat alusta alkaen täysillä mukana hankkeessa, eivätkä pelänneet hankkeen kokoluokkaa, vaan pikemmin näkivät sen ohi verkkokauppamyynnin potentiaalin. Tälläinen ajattelutapa on verkkokauppapalveluntarjoajalle helpottavaa, sillä silloin tietää, että asiakas on sitoutunut hankkeeseen. Ja tulosten perusteella tämä ajattelutapa kannatti.”

Datan puute ratkaistiin käyttökokemussuunnittelulla ja kansainvälisellä kilpailijavertailulla

Lindroosin aikaisempi verkkosivusto oli aikaa nähnyt, eikä sieltä saatu analytiikkadata ollut kovinkaan runsasta. Täten uuden verkkopalvelun palvelumuotoilu ja käyttökokemussuunnittelu eivät voineet perustua vanhan verkkosivuston analytiikkatutkimukseen.

Verkkopalvelun käyttökokemussuunnittelu päätettiin perustaa kevyeen tutkimukseen ja kansainvälisten kilpailijoiden verkkopalveluiden vertailuun. Into-Digitalin projektin toteuttamisesta vastannut COO Arto Hautanen toteaa: ’’Benchmarkaus on tehokas keino selvittää, kuinka nimenomaan maailmalla toimitaan verkkopalveluiden suhteen. Sieltä saimme hyvät lähdökohdat omaan suunnittelutyöhömme.”

Into vastasi hankkeesta kokonaisuudessaan

Into-Digitalin rooli projektissa oli kokonaisvaltainen – Into vastasi palvelumuotoilusta, teknisestä määrittelystä, UX & UI -suunnittelusta sekä teknisestä toteutuksesta. Verkkokauppa-alustana toimii WooCommerce yhdessä WordPressin kanssa. 

Verkkokauppahankkeen jälkeen lindroos.fi -palvelun kylkeen on rakennettu Lindroos-myymälöille oma asiakastietoärjestelmä, joka on integroitu verkkokauppaan.

”Inton ja meidän saumattoman yhteistyön johdosta lopputulos on odotetun erinomainen.”

Lindroosin markkinointijohtaja Tanja Keisu-Mäkinen kuvaa hanketta seuraavasti: ”Meille uudistus oli innolla ja kauan odotettu. Hanke oli massiivinen, mutta Inton ja meidän saumattoman yhteistyön johdosta lopputulos on odotetun erinomainen.”

Ryhdytäänkö töihin?