Uudistimme Laatutakuun verkkopalvelun yhdessä sisaryrityksemme Ida Framin kanssa. Uudistuksen tavoitteena oli myynnin kasvattaminen ja uusien Laatutakuu-yrittäjien rekrytoinnin tehostaminen. Ida Fram on toiminut Laatutakuun markkinoinnin kumppanina jo usean vuoden ajan.
Yrittäjät ja asiakkaat uuden verkkopalvelun keskiössä
Laatutakuun missiona on auttaa yrittäjiksi haluavia henkilöitä menestymään siivous- ja kiinteistönhoitoaloilla ja tarjota asiakkailleen alan laadukkaimpia siivous- ja kiinteistöhuoltopalveluita. Siksi uuden verkkopalvelun tavoitteeksi asetettiinkin potentiaalisten yrittäjien yhteydenottojen ja asiakkaiden tarjouspyyntöjen määrän kasvattaminen.
Verkkopalveluun päätettiin kehittää yrittäjähaku, jolla potentiaalinen asiakas löytää kätevästi oman alueensa Laatutakuu-yrittäjät. Samalla osana verkkosivustoa toteutettiin kaikille yrittäjille omat sivut, joiden tiedot tulevat rajapinnan kautta suoraan Laatutakuun omasta extranetistä.
Muutaman päivän kestäneellä teknisellä toteutuksella saatiin yrittäjien tietojen ylläpidosta vaivatonta ja helppoa: päivitykset voi tehdä kerralla yhteen paikkaan.
Asiakkaiden ja yrittäjien välistä avoimuutta lisättiin tuomalla asiakkaiden antamat tähtiarviot osaksi yrittäjien sivuja. Lisäksi Laatutakuun uusi Siivous + Palvelu nostettiin vahvasti esiin uudessa verkkopalvelussa.

Takuulla laadukas verkkopalvelu
Verkkopalvelun uudistuksen yhteydessä laitettiin myös perusasiat kuntoon: sivuston käyttöliittymä nykyaikaistettiin vastaamaan käyttäjien tarpeita ja mobiilikäyttäjien kasvava joukko huomioitiin suunnittelussa. Verkkopalvelun visuaalinen ilme nykyaikaistettiin Laatutakuun brändi-ilmeen mukaiseksi.
Into-Digital ja Ida Fram vastasivat projektissa seuraavista työvaiheista:
1. Palvelumuotoilu
Lue lisää
2. Käyttöliittymä (UI)
Lue lisää
3. Sisältörakenne ja sisällön suunnittelu yhdessä asiakkaan kanssa
Lue lisää
4. Tekninen suunnittelu ja toteutus
Lue lisää
5. Integraatio Laatunet-järjestelmään
Lue lisää
6. Testaus ja julkaisu
Lue lisää
Uusi verkkopalvelu toi Laatutakuun tähän päivään. Meille on erityisen tärkeää tuoda esiin Laatutakuun yrittäjät, ja uusi sivusto vastaa tähän tarpeeseen erinomaisesti. Nyt jokaisella yrittäjällämme on omat sivut ja käyttäjän on helppo löytää yrittäjähaulla oman alueensa Laatutakuu-yrittäjät.
Tiina Koivulahti, viestintäpäällikkö, Laatutakuu
Erikoismaininta some-näkyvyydestä
Uuden verkkopalvelun suunnittelussa huomioitiin myös digimarkkinoinnin mahdollisuudet. Verkkopalvelun uudistus ja yhdessä mediatoimisto Virran kanssa toteutetun verkkomainonnan ansiosta sivuston käyttäjien määrä on kasvanut voimakkaasti edelliseen vuoteen verrattuna.
Laatutakuu on myös panostanut sosiaalisen median sisältöihin, mikä huomioitiin myös Franchising-yhdistyksen myöntämän vuoden franchising-ketju -palkinnon perusteluissa.
39%
Enemmän kävijöitä
50%
Kasvu latauksissa
49%
Pidemmät istunnot sivustolla
Laatutakuun verkkopalvelu-uudistus on oiva esimerkki siitä, miten oikeisiin asioihin keskittymällä saavutetaan asetetut tavoitteet. Erinomainenkin verkkopalvelu tarvitsee tuekseen muuta markkinointia, jotta päästään parhaisiin tuloksiin. Tämä näkyy hienosti Laatutakuun toiminnassa.
Panu Laaksonen, omistaja, Into-Digital
Laatutakuu on Suomen parhaana franchising-ketjuna palkittu yritys, joka tarjoaa siivous- ja kiinteistöhoitoalan palveluita yrityksille. Ketjuun kuuluu lähes 130 ammattilaista, jotka toimivat itsenäisinä Laatutakuu-yrittäjinä.
Toteutuksesta vastasivat:

Aleksi Kulmala
Digital Designer

Pekka Suopellonmäki
Head Developer
Ryhdytäänkö töihin?
"*" näyttää pakolliset kentät