Laadukasta siivous- ja kiinteistönhoitoa

Integraatio

Määrittely

Ohjelmointi

UX & UI

WordPress

Uudistimme Laatutakuun verkkopalvelun yhdessä sisaryrityksemme Ida Framin kanssa. Uudistuksen tavoitteena oli myynnin kasvattaminen ja uusien Laatutakuu-yrittäjien rekrytoinnin tehostaminen. Ida Fram on toiminut Laatutakuun markkinoinnin kumppanina jo usean vuoden ajan.

Yrittäjät ja asiakkaat uuden verkkopalvelun keskiössä

Laatutakuun missiona on auttaa yrittäjiksi haluavia henkilöitä menestymään siivous- ja kiinteistönhoitoaloilla ja tarjota asiakkailleen alan laadukkaimpia siivous- ja kiinteistöhuoltopalveluita. Siksi uuden verkkopalvelun tavoitteeksi asetettiinkin potentiaalisten yrittäjien yhteydenottojen ja asiakkaiden tarjouspyyntöjen määrän kasvattaminen.

Verkkopalveluun päätettiin kehittää yrittäjähaku, jolla potentiaalinen asiakas löytää kätevästi oman alueensa Laatutakuu-yrittäjät. Samalla osana verkkosivustoa toteutettiin kaikille yrittäjille omat sivut, joiden tiedot tulevat rajapinnan kautta suoraan Laatutakuun omasta extranetistä.

Muutaman päivän kestäneellä teknisellä toteutuksella saatiin yrittäjien tietojen ylläpidosta vaivatonta ja helppoa: päivitykset voi tehdä kerralla yhteen paikkaan.

Asiakkaiden ja yrittäjien välistä avoimuutta lisättiin tuomalla asiakkaiden antamat tähtiarviot osaksi yrittäjien sivuja. Lisäksi Laatutakuun uusi Siivous + Palvelu nostettiin vahvasti esiin uudessa verkkopalvelussa.

Takuulla laadukas verkkopalvelu

Verkkopalvelun uudistuksen yhteydessä laitettiin myös perusasiat kuntoon: sivuston käyttöliittymä nykyaikaistettiin vastaamaan käyttäjien tarpeita ja mobiilikäyttäjien kasvava joukko huomioitiin suunnittelussa. Verkkopalvelun visuaalinen ilme nykyaikaistettiin Laatutakuun brändi-ilmeen mukaiseksi.

Into-Digital ja Ida Fram vastasivat projektissa seuraavista työvaiheista:

1. Palvelumuotoilu

Mitä ollaan tekemässä, miksi ja miten? Tavoitteiden varmistus, mahdolliset tutkimukset, asiakasymmärrys, sisältö, sivupohjat ja toiminnallisuudet, tekniset määritelmät ja reunaehdot.

Lue lisää

2. Käyttöliittymä (UI)

Miltä verkkosivu näyttää? Verkkopalvelun käyttöliittymä on yksi olennaisimmista osista verkkopalvelun käyttökokemuksessa. Ensivaikutelma sivustosta syntyy 50 millisekunnissa.

Lue lisää

3. Sisältörakenne ja sisällön suunnittelu yhdessä asiakkaan kanssa

Kun sisältörakenne on looginen ja selkeä, käyttäjä löytää etsimänsä sisällön helposti ja nopeasti. Sisältörakenne on tärkeä myös hakukonelöydettävyyden kannalta.

Lue lisää

4. Tekninen suunnittelu ja toteutus

Hyvä suunnitelma muuttuu toimivaksi verkkopalveluksi vasta koodiriveillä. Me noudatamme parhaita mahdollisia ohjelmointikäytänteitä varmistaaksemme asiakkaidemme verkkopalveluiden toimivuuden, tietoturvan ja pitkäikäisyyden.

Lue lisää

5. Integraatio Laatunet-järjestelmään

Mitä suurempi verkkopalvelu, sitä useammin tarpeita integraatioille löytyy. Verkkosivuista puhuttaessa integraatiot liittyvät useimmiten CRM-järjestelmiin tai markkinoinnin automaation järjestelmiin.

Lue lisää

6. Testaus ja julkaisu

Toimivatko käyttöliittymän ulkoasu ja toiminnallisuudet eri päätelaitteilla, näyttöleveyksillä ja selaimilla?

Lue lisää

Uusi verkkopalvelu toi Laatutakuun tähän päivään. Meille on erityisen tärkeää tuoda esiin Laatutakuun yrittäjät, ja uusi sivusto vastaa tähän tarpeeseen erinomaisesti. Nyt jokaisella yrittäjällämme on omat sivut ja käyttäjän on helppo löytää yrittäjähaulla oman alueensa Laatutakuu-yrittäjät.

Tiina Koivulahti, viestintäpäällikkö, Laatutakuu

Erikoismaininta some-näkyvyydestä

Uuden verkkopalvelun suunnittelussa huomioitiin myös digimarkkinoinnin mahdollisuudet. Verkkopalvelun uudistus ja yhdessä mediatoimisto Virran kanssa toteutetun verkkomainonnan ansiosta sivuston käyttäjien määrä on kasvanut voimakkaasti edelliseen vuoteen verrattuna.

Laatutakuu on myös panostanut sosiaalisen median sisältöihin, mikä huomioitiin myös Franchising-yhdistyksen myöntämän vuoden franchising-ketju -palkinnon perusteluissa.

39%

Enemmän kävijöitä

50%

Kasvu latauksissa

49%

Pidemmät istunnot sivustolla

Laatutakuun verkkopalvelu-uudistus on oiva esimerkki siitä, miten oikeisiin asioihin keskittymällä saavutetaan asetetut tavoitteet. Erinomainenkin verkkopalvelu tarvitsee tuekseen muuta markkinointia, jotta päästään parhaisiin tuloksiin. Tämä näkyy hienosti Laatutakuun toiminnassa.

Panu Laaksonen, omistaja, Into-Digital

Laatutakuu on Suomen parhaana franchising-ketjuna palkittu yritys, joka tarjoaa siivous- ja kiinteistöhoitoalan palveluita yrityksille. Ketjuun kuuluu lähes 130 ammattilaista, jotka toimivat itsenäisinä Laatutakuu-yrittäjinä.

Toteutuksesta vastasivat:

Aleksi Kulmala

Digital Designer

Pekka Suopellonmäki

Head Developer

Ryhdytäänkö töihin?

"*" näyttää pakolliset kentät

Nimetön

Kaikkia tietoja käsitellään tietosuojaselosteen mukaisesti.