Fokus Media Finland Oy on vuonna 2014 perustettu mediatalo, joka on keskittynyt aikakaus- ja asiakaslehtien kustantamiseen sekä sisältömarkkinoinnin tuotantoon. Fokus Media julkaisee kahdeksaa erikoisaikakauslehteä, muun muassa Koti ja Keittiö-, Antiikki & Design- sekä Auto Bild Suomi -lehtiä.
Into-Digital vastasi Fokus Median digitaalisen tilauskanavan uudistamisesta. Projektin keskeisimpinä tavoitteina olivat mutkaton käyttökokemus ja palvelun vaivaton ylläpito. Verkkopalvelun taustalle rakennettiin kaksisuuntainen integraatio Jaicomin Kayak-asiakashallintajärjestelmään.
Verkkomyynti vaatii ajatusta
Ihmisten vapaa-ajasta käydään kovaa kilpailua niin aikakauslehtien, muiden medioiden kuin harrastustenkin kesken.
Tästä ajatuksesta kumpusivat projektin tavoitteet:
- Asiakaslähtöisyys
- Ostopolkujen kehittäminen ja tilausmäärän kasvattaminen
- Käytettävyys erityisesti mobiililaitteilla
- Helppo ylläpito
- Analytiikan kehittäminen
Fokus Median uuden digitaalisen tilauskanavan suunnittelu keskittyikin sujuvaan ja vaivattomaan käyttökokemukseen. Tilauslomake on helppo täyttää ja verkkopalvelu mahdollistaa osamaksun sekä eri maksutavat. Yksinkertaisuudesta huolimatta tilaussivu suunniteltiin käyttäjälle houkuttelevaksi, innostamaan tilauksen tekemiseen.
Verkkopalvelun käytettävyyteen liittyy aina myös ylläpitäjän näkökulma: ylläpitäjien tuli pystyä joustavasti luomaan uusia tarjouskampanjoita. Myös Kayak-asiakashallintajärjestelmästä integraation välityksellä tulevat tiedot järjesteltiin WordPressin päässä helposti hallittavaan muotoon.
”On tärkeätä tarjota asiakkaillemme eri tilanteissa toimivia ostoskanavia. Uudistettu digitaalinen tilauskanava vastaa asiakkaidemme, markkinointimme ja myyntimme tarpeisiin. Lopputuloksessa Into-Digitalin näkemyksellä on suuri merkitys.”
Jaana Lindvall-Harki / kaupallinen johtaja, Fokus Media Finland Oy
Kimurantti integraatio kuljettaa tietoa
Fokus Median uuden digitaalisen tilauskanavan suoraviivaisen ulkokuoren alla on tuhansia rivejä koodia. Verkkopalvelun todellinen ”hienous” piileekin lähdekoodissa. Huolellisella suunnittelulla ja määrittelyllä toteutettu integraatio useiden mediatalojen käyttämään Kayak-asiakastietojärjestelmään mahdollistaa niin sujuvan asiakaskokemuksen kuin automatisoidun tilausten käsittelynkin.
Integraatioon toteutettiin muun muassa seuraavat ominaisuudet:
- Kampanjoiden tuonti Kayakista WordPressiin
- Tilauksen alkamisajankohdan esittäminen tilauslomakkeella lehden julkaisuaikataulun mukaisesti
- Tilaustietojen vieminen Kayakiin
- Asiakastilien tunnistamislogiikka duplikaattien välttämiseksi
- Eri maksumuotojen käsittely Kayakissa
”Kayak oli meille entuudestaan tuttu järjestelmä aiemmista projekteista, mutta nyt pääsimme sukeltamaan vielä syvemmälle sen maailmaan. Integraation toteutus ei ollut helpoin mutta sitäkin mielenkiintoisempi. Pian voisi sanoa, että olemme kokenein Kayak-integraatioita toteuttava verkkopalvelutoimisto.”
Arto Hautanen / COO, Into-Digital
Vastuualueemme:
1. Palvelumuotoilu ja määrittely
Lue lisää
2. Käyttökokemus (UX)
Lue lisää
3. Käyttöliittymä (UI)
Lue lisää
4. Tekninen suunnittelu ja toteutus
Lue lisää
5. Integraatiot ja toiminnallisuudet
Lue lisää
Toteutuksesta vastasivat:

Aleksi Kulmala
Digital Designer


Konsta Hallinen
Developer
Ryhdytäänkö töihin?
"*" näyttää pakolliset kentät