Apple-valtuutetun toimittajan uusi verkkokauppa

Ohjelmointi

UX & UI

Verkkokauppa

WooCommerce

WordPress

Wuejs

Mcare Oy on pohjoismaiden johtava Apple-brändin asiantuntija. Yritys on Applen valtuuttama vastuullinen huolto, joka valvoo toimitusketjun eettisyyttä ja ympäristöystävällisyyttä tarkasti. Into-Digital vastasi Mcaren joulukuussa 2020 julkaistun uuden mcared.com-verkkokaupan suunnittelusta ja toteutuksesta. Tätä nykyä yhteistyö jatkuu aktiivisen kehittämisen ja ylläpidon merkeissä.

Liiketoimintaa verkossa

Mcare on yksi yrityksistä, joka huomasi koronapandemian vauhdittavan ajatuksiaan liiketoiminnoista myös verkossa. Miksipä ei myydä Apple-valtuutetun toimittajan huoltamia käytettyjä, mutta erittäin laadukkaita laitteita ilman, että kuluttajan tulee kävellä Mcaren kivijalkakauppaan?

Menestys verkossa ei ole missään nimessä itsestäänselvyys. Laadukkaan verkkokaupan lisäksi sen hakukonelöydettävyys niin orgaanisesti kuin mainonnan keinoin on tärkeää. Into-Digitalin luottokumppani Tulos Helsinki vastaa mcared.com:n digitaalisesta markkinoinnista ja hakukonelöydettävyydestä niin orgaanisesti kuin mainonnan keinoin.

Nopeaa laatua

Itse projekti oli hanakka, ja verkkopalvelun 1. versio oli julki kuuden viikon kuluttua ensimmäisestä Into-Digitalin ja asiakkaan välisestä keskustelusta. Hankkeen onnistuminen tässä ajassa edellytti niin rautaista projektinjohtoa, laadukasta suunnittelua sekä koodaamista kuin tietysti myös omistautunutta asiakasta, josta kiitos kuuluu tietysti Mcaren porukalle. Suunnittelutyössä hyödynnettiin myös vahvasti benchmarkeja kuitenkin siten, että tärkeitä asioita pyrittiin toteuttamaan verrokkeja paremmin.

Näistä vastasimme:

1. Palvelumuotoilu

Mitä ollaan tekemässä, miksi ja miten? Tavoitteiden varmistus, mahdolliset tutkimukset, asiakasymmärrys, sisältö, sivupohjat ja toiminnallisuudet, tekniset määritelmät ja reunaehdot.

Lue lisää

2. Käyttöliittymä (UI)

Miltä verkkosivu näyttää? Verkkopalvelun käyttöliittymä on yksi olennaisimmista osista verkkopalvelun käyttökokemuksessa. Ensivaikutelma sivustosta syntyy 50 millisekunnissa.

Lue lisää

3. Tekninen suunnittelu ja toteutus

Hyvä suunnitelma muuttuu toimivaksi verkkopalveluksi vasta koodiriveillä. Me noudatamme parhaita mahdollisia ohjelmointikäytänteitä varmistaaksemme asiakkaidemme verkkopalveluiden toimivuuden, tietoturvan ja pitkäikäisyyden.

Lue lisää

4. Ylläpito ja jatkokehitys

Erinomaisesta verkkosivustosta on tärkeää pitää huolta. Lisäksi sen toimivuutta yleisesti sekä tavoitteisiin nähden on tärkeää analysoida ja palvelua kehittää analyysin perusteella.

Lue lisää

Teknologiat ja työkalut

Verkkopalvelu on toteutettu WordPressin ja sen WooCommerce-verkkokauppalisäosan päälle täysin räätälöidysti. Lisäksi käyttöliittymäkomponentteja on toteutettu niin sanotusti ’’modernein web-teknologioin’’, kun esimerkiksi salamannopeasti operoiva tuotesuodatus on toteutettu JavaScript-kirjasto Vue:lla. Räätälitoteutus edesauttaa sivuston toimivuutta nyt ja jatkossa, ja varmistaa myös optimaalisen hakukonelöydettävyyden.

Lisäosiksikin kelpuutettiin ainoastaan hyväksi todetut, laadukkaat ja tietoturvalliset pluginit muun muassa verkkomaksamiseen liittyen. 

Verkkopalvelun raportointi- ja tiedonsiirtotyökaluihin on myös panostettu räätälöidysti: tieto liikkuu ja päivittyy verkkokauppajärjestelmän ja xml-muotoisen tuotetietokannan välillä nopeasti. Lisäksi verkkokaupan myyntiä kyetään seuraamaan ja raportoimaan räätälöidysti lukuisista eri näkökulmista.

Ei pelkkä projekti, vaan kumppanuus

Into-Digitalin ideologian keskiössä on se, että hankkeet onnistuvat niin laadukkaasti ja tehokkaasti, että yhteistyön edellytykset säilyvät myös jatkossa. Into-Digitalin ja Mcaren yhteiselo jatkuu, ja säännöllisen ylläpidon lisäksi verkkopalvelua kehitetään jatkuvasti.

Toteutuksesta vastasivat:

Antti Lassila

CTO

antti.lassila@into-digital.fi

Ernesti Niemi

Digital Designer

Ryhdytäänkö töihin?

"*" näyttää pakolliset kentät

Nimetön

Kaikkia tietoja käsitellään tietosuojaselosteen mukaisesti.